• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340

Länk till Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/alfwatchcompany/norrsken-by-alf-watch-company
Lycka till!
Hoppas ni har täckt allt nödvändigt för att lyckas med kickstarter-kampanjen (mail-adresser, retargeting etc)
Kul om ni blir fullt funded :)
Tack så mycket! Ja vi har gjort vad vi kunnat och hoppas det räcker. Kommer komma några blogg inlägg på några klockbloggar nu under kvällen vilket borde hjälpa till :)
Tackar! :)
 
Senast ändrad:
Kul! Hoppas du når målet. Har följt utvecklingen, känns som att du drog ut lite på tiden?
Tack! Ja det har verkligen dragit ut på tiden. Dels har det varit förseningar från leverantören, sedan har det varit ändringar på prototyperna som har tagit tid att kommunicera och se till att det blir som man vill. Sedan har det varit en del jobb med fotografering, filmning och så vidare så det har tagit mycket längre tid än jag först trodde! :)
 
Hejsan!
Här kommer en uppdatering efter den misslyckade lanseringen på Kickstarter. Jag kommer göra ett ytterligare försök att lansera dem på Kickstarter efter nyår någon gång men innan dess måste jag förbättra vissa saker från förra lanseringen. En stor anledning till att lanseringen inte tog fart tror jag delvis beror på att målet var för högt men även pga inte tillräckligt bra marknadsföring innan lanseringen.

Jag har fått hjälp och tips från en person som själv har ett klockmärke som lyckats väldigt bra vilket har gjort att jag kommer kunna minska målet med mellan 50-75% vilket skulle göra enorm skillnad så klart. Han har även introducerat mig till personer som har tidningar och bloggar i klockvärlden vilket också är till stor hjälp. Så förhoppningsvis blir nästa lansering mer lyckad än denna. :)
26381899339_55866eb64d_c.jpg
 

Schill

Cartier
Hejsan!
Här kommer en uppdatering efter den misslyckade lanseringen på Kickstarter. Jag kommer göra ett ytterligare försök att lansera dem på Kickstarter efter nyår någon gång men innan dess måste jag förbättra vissa saker från förra lanseringen. En stor anledning till att lanseringen inte tog fart tror jag delvis beror på att målet var för högt men även pga inte tillräckligt bra marknadsföring innan lanseringen.

Jag har fått hjälp och tips från en person som själv har ett klockmärke som lyckats väldigt bra vilket har gjort att jag kommer kunna minska målet med mellan 50-75% vilket skulle göra enorm skillnad så klart. Han har även introducerat mig till personer som har tidningar och bloggar i klockvärlden vilket också är till stor hjälp. Så förhoppningsvis blir nästa lansering mer lyckad än denna. :)
26381899339_55866eb64d_c.jpg
Hoppas du lyckas! Jag missade förra men ska inte låta det ske igen!
 
Nu har en av recensionerna på klockan publicerats och ni kan läsa den här: http://www.thetimebum.com/2017/11/alf-norrsken.html
Jag har även nu fått in prisförslag från de nya fabrikerna jag blivit rekommenderad och genom en lägre MOQ och även något lägre pris per klocka så ser det ut som det nya Kickstarter-målet skulle landa på runt 200K istället för det tidigare 600K. Kommer fler uppdateringar när det händer något nytt :)
26926957379_e785aefb9f_c.jpg
 
Nu är prototyper från den nya fabriken beställda och kommer ta ca 60 dagar att producera. Förhoppningsvis blir de klara innan det kinesiska nyåret så jag slipper vänta i ca 3 veckor extra pga av deras långa ledighet. Efter årsskiftet kommer jag även hålla en tävling där 2 stycken klockor kommer att delas ut så håll utkik efter den ni som är sugna på en klocka. :)
 
H

Hysteria

Guest
Nu är prototyper från den nya fabriken beställda och kommer ta ca 60 dagar att producera. Förhoppningsvis blir de klara innan det kinesiska nyåret så jag slipper vänta i ca 3 veckor extra pga av deras långa ledighet. Efter årsskiftet kommer jag även hålla en tävling där 2 stycken klockor kommer att delas ut så håll utkik efter den ni som är sugna på en klocka. :)
Det blir sjukt tight då egentligen hela Februari vanligtvis är löjligt att ha o göra med när det kommer till Kineserna. Håller tummarna att du får det enligt utsatt datum!
 
Här kommer en liten uppdatering. Den nya fabriken jobbar för fullt för att förhoppningsvis ha klockorna klara innan det Kinesiska Nyåret men är fortfarande inte säkert att de hinner. I början av februari kommer det komma bilder på lösa delar som urtavla, visare osv. De ska ju se princip likadana ut som de tidigare men ändå spännande.
38832731555_e7e78ef599_c.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Här kommer en liten uppdatering. Den nya fabriken jobbar för fullt för att förhoppningsvis ha klockorna klara innan det Kinesiska Nyåret men är fortfarande inte säkert att de hinner. I början av februari kommer det komma bilder på lösa delar som urtavla, visare osv. De ska ju se princip likadana ut som de tidigare men ändå spännande.
38832731555_e7e78ef599_c.jpg
Kul att du stretar på. Fortsatt lycka till!
 
Hejsan!
Verkar tyvärr inte som klockorna hinner bli klara innan det kinesiska nyåret tyvärr men det påverkar inte tidsplanen egentligen utan de är fortfarande tänkte att lanseras på nytt i början av April. Har även fått hem 2 nya lådor till klockorna. Den lådan jag haft sedan tidigare har varit oproportioneligt dyr i förhållande till klockan så har kikat på alternativ som är mer rimligt prissatta. Lägger hellre pengar på bättre lume eller plättering på klockan då många inte använder låda klockan kommer i.
Vilken av dessa lådor föredrar ni?
40058579301_04b6e52d00_c.jpg

39347754964_c9dfd10e0a_c.jpg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hejsan!
Verkar tyvärr inte som klockorna hinner bli klara innan det kinesiska nyåret tyvärr men det påverkar inte tidsplanen egentligen utan de är fortfarande tänkte att lanseras på nytt i början av April. Har även fått hem 2 nya lådor till klockorna. Den lådan jag haft sedan tidigare har varit oproportioneligt dyr i förhållande till klockan så har kikat på alternativ som är mer rimligt prissatta. Lägger hellre pengar på bättre lume eller plättering på klockan då många inte använder låda klockan kommer i.
Vilken av dessa lådor föredrar ni?
40058579301_04b6e52d00_c.jpg

39347754964_c9dfd10e0a_c.jpg
Låda nummer 2!
 
Topp