• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340

Labbo

Breitling
Tack så mycket! Har faktiskt ändrat loggan på urtavlan till bara "Alf" nu och tycker det ser mycket bättre ut så där tycker vi lika!:)

Flera har påpekat namnet innan men det kommer inte ändras då jag gillar det och är väldigt nöjd med loggan jag har nu. Sedan kommer de som känner till Tv-serien ALF kanske komma ihåg klockan bättre!;)
Fint nu gillar jag klockan stark! Och ser fram i mot att se mer av denna klocka i framtiden!
gillar den loggan med AWC mycket bättre än den första! ser mer still rent ut imo
 

Frodda

Omega
Tror mina kommentarer är överflödiga! Diggar klockan överlag! AWC är bättre än Alf utan tvekan, för tankarna till ett annat märke..
Där emot subsek går bort för mig, tror jag ansett att klockan varit mer stilren utan den.
Inser det är en fråga som kan dela forumet! Tycker det är riktigt roligt du håller så bra dialog och svarar på frågor!
Gillar den den som heter Black/black absolut bäst! Diskret, stilful!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag är också pro-AWC. Jag skulle inte bry mig så mycket om att det påminner om IWC.
Trenden med "toy-klockor" är lite över och ALF låter lite toyigt - vilket jag inte tror är meningen. :)
 
När kommer klockan säljas? D.v.s när finns det en fysisk klocka?
Prototyperna kommer i mars ungefär och om de ser bra ut så tar produktionen ca 3 månader så ungefär i Juni/Juli finns klockan redo för leverans. Klockan kommer att kunna förköpas till ett lägre pris i April/Maj på Kickstarter. Denna tidsplan stämmer så länge inga stor hinder uppstår.
Tror mina kommentarer är överflödiga! Diggar klockan överlag! AWC är bättre än Alf utan tvekan, för tankarna till ett annat märke..
Där emot subsek går bort för mig, tror jag ansett att klockan varit mer stilren utan den.
Inser det är en fråga som kan dela forumet! Tycker det är riktigt roligt du håller så bra dialog och svarar på frågor!
Gillar den den som heter Black/black absolut bäst! Diskret, stilful!
På urtavlan kommer det vara loggan med bara "Alf" som gäller. Är inte alls förtjust i AWC. So du säger så verkar subsekunden dela folk i två läger vilket jag kan förstå. Men man kan inte göra alla nöjda så då blir det så. I framtiden kan det eventuellt komma en version med vanlig eller ingen sekundvisare med datum beroende på hur mycket jobb som krävs hur stort intresset är.:)
Jag är också pro-AWC. Jag skulle inte bry mig så mycket om att det påminner om IWC.
Trenden med "toy-klockor" är lite över och ALF låter lite toyigt - vilket jag inte tror är meningen. :)
Jag är som sagt mer anti-AWC så det kommer vara Alf som gäller. Tror namnet kommer uppskattas mer när alla vant sig vid det!:)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Orkar inte läsa igenom alla 9 sidor men fler alternativ med rostfri boett hade varit kul, har svårt för pläterade klockor.
Annars gillar jag designen och ditt mod att pröva.
 
Orkar inte läsa igenom alla 9 sidor men fler alternativ med rostfri boett hade varit kul, har svårt för pläterade klockor.
Annars gillar jag designen och ditt mod att pröva.
Tack så mycket! Just nu så har jag två färgkombinationer med stål boett. En med vit urtavla och en med blå. Den blåa kommer att vara en av de tre första färgerna vi producerar. Du kan se dem här:
http://alfwatchcompany.com/products/norrsken-steel-white
http://alfwatchcompany.com/products/norrsken-steel-blue
Har du förslag på andra färgkombinationer så kan du framföra dem här så ska jag se vad jag kan göra!:)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket! Just nu så har jag två färgkombinationer med stål boett. En med vit urtavla och en med blå. Den blåa kommer att vara en av de tre första färgerna vi producerar. Du kan se dem här:
http://alfwatchcompany.com/products/norrsken-steel-white
http://alfwatchcompany.com/products/norrsken-steel-blue
Har du förslag på andra färgkombinationer så kan du framföra dem här så ska jag se vad jag kan göra!:)


Nice! Hoppas detta går vägen för dig.
Kommer det att vara AR på glaset?
 
Nice! Hoppas detta går vägen för dig.
Kommer det att vara AR på glaset?
Förhoppningen är att det ska vara AR på glaset då höjer kvalitétskänslan rejält. Men det beror på hur mycket det kostar med AR behandling på glaset. Nu när modellen är helt färdig så kan jag få mer exakt uppgifter från fabriken så kommer skriva ett inlägg med alla specifikationer så fort de är bestämda.
 
Här är två nya bilder på den slutgiltiga designen.:)
tumblr_nydnfsONn61rtu7hvo1_540.jpg

tumblr_nydnfe6FHO1rtu7hvo1_540.jpg
 

Frodda

Omega
Prototyperna kommer i mars ungefär och om de ser bra ut så tar produktionen ca 3 månader så ungefär i Juni/Juli finns klockan redo för leverans. Klockan kommer att kunna förköpas till ett lägre pris i April/Maj på Kickstarter. Denna tidsplan stämmer så länge inga stor hinder uppstår.

På urtavlan kommer det vara loggan med bara "Alf" som gäller. Är inte alls förtjust i AWC. So du säger så verkar subsekunden dela folk i två läger vilket jag kan förstå. Men man kan inte göra alla nöjda så då blir det så. I framtiden kan det eventuellt komma en version med vanlig eller ingen sekundvisare med datum beroende på hur mycket jobb som krävs hur stort intresset är.:)

Jag är som sagt mer anti-AWC så det kommer vara Alf som gäller. Tror namnet kommer uppskattas mer när alla vant sig vid det!:)
Jag håller inte med dig om namnet Alf, tror en stor del inte kommer vänja sig...men hey..de är din klocka:)
Som de ser ut nu så både subsek och namnet gör jag backar, trots den svarta..
Men! Jag har lärt mig man ska aldrig säga aldrig
Beundrar ditt initiativ och engagemang och önskar all lycka dock!
 
Tack så mycket!:)
Jag håller inte med dig om namnet Alf, tror en stor del inte kommer vänja sig...men hey..de är din klocka:)
Som de ser ut nu så både subsek och namnet gör jag backar, trots den svarta..
Men! Jag har lärt mig man ska aldrig säga aldrig
Beundrar ditt initiativ och engagemang och önskar all lycka dock!
Då får jag hoppas du ändrar dig när jag kan visa upp en fysisk modell!;)
 

ScubaKing

Audemars
Tack så mycket!:)

Då får jag hoppas du ändrar dig när jag kan visa upp en fysisk modell!;)

Jag gillar verkligen din klocka Alf, och jag kommer köpa en när dem kommer. MEN jag tycker verkligen du ska tänka om kring namnet. Alf låter inte som en klocka som kommer sälja. Det gör däremot A.W.C och det behöver inte heller påminna om IWC med tanke på hur olika klockorna faktiskt är. Det är som natt och dag. Och detta säger jag i all välmening då jag verkligen hoppas det blir en hitt för din skull då du verkar jävligt trevlig och reko person :)
 
Jag gillar verkligen din klocka Alf, och jag kommer köpa en när dem kommer. MEN jag tycker verkligen du ska tänka om kring namnet. Alf låter inte som en klocka som kommer sälja. Det gör däremot A.W.C och det behöver inte heller påminna om IWC med tanke på hur olika klockorna faktiskt är. Det är som natt och dag. Och detta säger jag i all välmening då jag verkligen hoppas det blir en hitt för din skull då du verkar jävligt trevlig och reko person :)
Vad roligt att jag verkar gjort ett bra intryck! Namnet kommer tyvärr inte ändras så jag hoppas ni som inte gillar det kan stå ut med det. Sedan så finns det ju redan klockmärken med som använder loggan AWC så det skulle kunna bli problematiskt.;)
 

ScubaKing

Audemars
Vad roligt att jag verkar gjort ett bra intryck! Namnet kommer tyvärr inte ändras så jag hoppas ni som inte gillar det kan stå ut med det. Sedan så finns det ju redan klockmärken med som använder loggan AWC så det skulle kunna bli problematiskt.;)

Jag kommer köpa den hur som helst. Jag gillar tanken att ha en klocka man vet lite om personen bakom och att det är ett nytt projekt och inte för dyrt. Meddela mig när den finns att köpa tack. Lycka till :)
 

ScubaKing

Audemars
Förhoppningen är att det ska vara AR på glaset då höjer kvalitétskänslan rejält. Men det beror på hur mycket det kostar med AR behandling på glaset. Nu när modellen är helt färdig så kan jag få mer exakt uppgifter från fabriken så kommer skriva ett inlägg med alla specifikationer så fort de är bestämda.
Finns det ekonomi för det så kör dubbel AR, det kommer höja looken på klockan ordentligt!
 

Tärnan

Cartier
jag är nog också spekulant om priset blir rätt. Utöver att designen tilltalar så känns det rätt med automatverk kontra andra nya klockmärken här på forumet. Jag kommer också att göra mina försök till att lyfta idéer/tankar kring utveckling. Så här kommer en tanke till..
Finns det någon möjlighet att du stoppar in en stor sekundvisare så att markeringarna runt om får en bättre verkan och istället för en subsekund att du stoppar in ett dag/datum fält på samma ställe? Förstår att det lär bli en extra kostnad men jag ser det som mer naturlig användning av urtavlan.
 

Connor94

Omega
Ursäkta om frågan ställts tidigare men vad kommer klockan att ha för spänne? Tycker att ett butterfly clasp skulle höja klockan istället för ett vanligt tråkigt:)
Grymt jobb med klockan, ser fram emot en pass around och en recension senare av klockan! :D
 

Joseph

Cartier
Kul iniativ! Hade klockan varit rund hade jag stått först i kö, gillar tyvärr inte fyrkantiga klockor.

Vad det gäller namnet så tycker jag du ska stå dig med ALF. Att det kan låta lite "barnsligt" kommer ändå inte vara avgörande i längen.

Ni som klagar på "ALF", är inte "Rolex" ett toyigt namn det med?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Kul iniativ! Hade klockan varit rund hade jag stått först i kö, gillar tyvärr inte fyrkantiga klockor.

Vad det gäller namnet så tycker jag du ska stå dig med ALF. Att det kan låta lite "barnsligt" kommer ändå inte vara avgörande i längen.

Ni som klagar på "ALF", är inte "Rolex" ett toyigt namn det med?
Rolex är Rolex överallt i världen, go figure innan du uttalar dig.
 

Joseph

Cartier
Rolex är Rolex överallt i världen, go figure innan du uttalar dig.
Oj , här lyckas vi inte att tänka steget längre! Nu har "Rolex" blivit "bra" namn tack vare sina kvalitativa klockor. Själva namnet "Rolex" låter som något ett barn kommit på.

Hade Rolex startats idag, hade de som nu klagar på ALF, varit först med att säga att namnet inte är bra.
 
Topp