• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt UFO

Mykeys

Cartier
Vill passa på att tacka par401 för riktigt snabb, smidig och trevlig affär! UFO:t landade idag och jag är grymt nöjd. Den är ett lysande exempel på varför det är så roligt att samla på vintage Seiko. Mycket klockglädje för lite slantar!
Men jag är lite osäker på hur mycket som är orginaldelar vs after market? Är det nån kunnig som kan upplysa om det?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1362161396.197546.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362161396.197546.jpg
    100.5 KB · Visningar: 489
  • ImageUploadedByTapatalk1362161413.080403.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362161413.080403.jpg
    125 KB · Visningar: 490

Mykeys

Cartier
Det är väldigt märkligt att sekundvisaren ser gul ut på bild nr2, den är egentligen organge/röd som på bild nr1...
 

Mykeys

Cartier
Har inget bra att mäta med men jag tror den är 44mm där boetten är som bredast, utan krona. Men om man tar från ytterkant till ytterkant av bezeln är det typ 40mm. Det är helt klart en bastant pjäs.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grattis! Haft den där själv (och ska du sälja hör du av dig ;) ), maffig och grymt cool pjäs :cool:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tror att det finns en till salu på gamla lampor (östermalm)med orginallänk om du skulle vilja ha det. Jag har iallafall sålt en till dom ; )
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
F-n vilken cool klocka! Grattis!

Synd bara att det är så jobbigt/dyrt att hålla gamla klockor igång. Finns ju massor av gamla missfoster man skulle vilja ha...
 

Mykeys

Cartier
Trevligt med alla glada tillrop! UFO:t fick följa med på spa i Ystad idag. Kan varmt rekomenderas!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1362231082.991735.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362231082.991735.jpg
    139.3 KB · Visningar: 172
Topp