• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Mk40

Calvin

KS Explorers Club
2-Faktor
Pris
22500 SEK
Returpolicy
Ingen retur. (om inte något skulle vara allvarligt fel/skilja sig från min beskrivning)
Bilder Skickat
  1. Ja
Jag säljer en relativt ovanlig Speedmastervariant:
CAL00167.jpg

CAL02239.jpg

Omega Speedmaster Mk40 Day Date
Referens: 3520.53.00
Verk: Omega 1151 (Base ETA 7751)
Diameter: 39mm
Lug 2 Lug: 44mm
Bandbredd: 18mm
Klockan är tillverkad i slutet av 90-talet (jag har inget exakt årtal) innan Omega bytte från tritium till luminova på urtavlan vilket kan ses på de gulnade siffrorna. Jag har ingen dokumenterad servicehistorik men det är uppenbart att någon form av service har gjorts då visarna är utbytta till en senare modell (med luminova som lyser). Klockan går bra och alla funktioner fungerar som de ska. Jag har dock aldrig gjort någon exakt mätning av tidshållningen.
Klockan har varit i min ägo i två år och under denna tid har jag låtit byta ut glaset då den invändiga antireflexbehandlingen hade börjat släppa. Det nya glaset är ett safirglas utan antireflexbehandling (ej Omega original) och det gamla originalglaset medföljer naturligtvis.
Övriga medföljande tillbehör (se sista bilden) är ett Omega serviceetui och tre länkbitar. Länken är nu inställd så att den passar min handled på knappa 17cm så med resterande länkbitar bör det gå fint att få den att funka på åtminstone 19cm handled.
Klockan är ju över 20 år gammal så en hel del mindre repor finns, jag har tagit bilder som framhäver alla skavanker så räkna med att den framstår som finare i verkligheten.
Affär kan ske f2f i Malmö eller så kan jag skicka klockan på köparens ansvar och bekostnad.
Betalning via Swish.
Jag har inte gjort särskilt många affärer på forumet men de få referenser jag har finns här:
https://klocksnack.se/threads/calvin.112056/

Tack till KS för möjligheten att annonsera!
Och slutligen - bildkavalkad:
CAL02898.jpg
CAL02901.jpg
CAL02902.jpg
CAL02904.jpg
CAL02905.jpg
CAL02906.jpg
CAL02907.jpg
CAL02908.jpg
CAL02909.jpg
CAL02910.jpg
CAL02911.jpg