• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oälskad rolexmodell - T/T Daytona...

RDFG

Cartier
Gillar rollen denna modell hade i serien Lost, som jag tänker tillbaka på med fina minnen (fram till ~s04). Rent estetiskt är dock TT daytona ett stolpskott i mitt tycke.
 

poormans

Rolex
Hade en TT Daytona för några år sedan. Underskattad modell imo. Mycket kuligare än TT Sub.

9955-1.jpg
[/quot

med slate dial är det en av de snyggare rolex klockorna i TT
 

bartoldous

Cartier
Fortfarande svårt att förstå kritiken mot den och har inga planer på att ändra andras åsikt om den heller, så fortfarande en av mina favorit rollar. :p
 

aadde81

Cartier
Daytona är enda rollen jag skulle kunna tänka mig, men är tyvärr över min klockbudget. Får väl kompromissa med en Bagelsport Daytona istället, googla på bilder så får ni se ;-)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
TT är inte min favorit men tycker det fungerar bättre på Daytona än på andra modeller. Tycker Daytonan är snyggast på krokodil och i stål eller gärna i vitguld. Länk fungerar också men helst på krokodil. (vilket var anledningen till att det är en i det utförande som som jag har)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Som A tidigare sa... Vissa är helt ok, men vill man ha en klocka som bara är helt ok när man lägger ner närmare 100k för en ny? ( vet inte exakt men gissar att det ligger där...)
Näää i min värld skall det vara betydligt mer än "helt ok"
 
  • Like
Reactions: MBx
Som A tidigare sa... Vissa är helt ok, men vill man ha en klocka som bara är helt ok när man lägger ner närmare 100k för en ny? ( vet inte exakt men gissar att det ligger där...)
Näää i min värld skall det vara betydligt mer än "helt ok"

Håll i dig, en T/T Daytona listar 129300k ny (enligt uret) så den är ingen billig klocka vi pratar om, värdetappet är massivt just på T/T Daytona känns det som...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kan det vara den vita urtavlan som gör att det faller? TT Sub med blå urtavla är helt otroligt läcker nämligen.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vad är era åsikter beträffande stål Daytona? Antar att den är mer "acceptabelt".Om man tittar på beg. priser så är stålvarianten något högre än TT.
 
Topp