• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OBS! Ny sektion för referenser på köpare och säljare! OBS!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom både forumet och trådarna för referenser på köpare/säljare växer så det knakar så har vi lagt upp ett nytt underforum kopplat till Handla (köp/sälj). Tanken är att det ska ge alla möjlighet att enkelt och överskådligt få referenser på säljare och köpare.

Riktlinjerna för referensforumet är följande:

Du som enskild medlem kan själv starta en tråd med ditt nick i trådtiteln. De du gör affärer med kan sedan fylla på med referenser i just din tråd.

Enda avstegen från detta är renodlade badguy's trådar som kan skapas av den som drabbats samt att vi kommer att låta tråden för referenser på handlare på Chrono 24 ligga kvar för påfyllnad.

Eventuellt lägger vi upp referenstrådar för enskilda näthandlare som inte är medlemmar på KS, PM'a patronaget eller en moderator om ni har förslag på referenstrådar för enskilda handlare.

Målet är att vi ska försöka ha lite disciplin i denna forumdel så vänligen läs riktlinjerna noga.

:)

Rock on!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför inte göra som på andra forum och lägga upp en tråd med köparens namn efter genomför köp? -Exempelvis: "vaniljglass Good guy". Då kan man bara söka på vaniljglass och markera "visa endast titlar" för att hitta alla referenser på honom. Låter smidigare än att själv behöva starta en tråd i sitt eget namn.
 

jabla

Sarlacc
-Exempelvis: "vaniljglass Good guy".

Verkar som vaniljglass fått en egen sektion :)

Vaniljglass.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför inte göra som på andra forum och lägga upp en tråd med köparens namn efter genomför köp? -Exempelvis: "vaniljglass Good guy". Då kan man bara söka på vaniljglass och markera "visa endast titlar" för att hitta alla referenser på honom. Låter smidigare än att själv behöva starta en tråd i sitt eget namn.

För att det inte ska behöva ligga typ 27 trådar med rubriken "Denke - goodguy" på förstasidan. ;)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Enda jag kan anmärka är, om man bara ger ryggdunk i personers trådar, hur vet man vad det handlar om. Kan lika gärna vara att Denke är en goodguy i mina ögon för han sålt ett Nato för 40:- till mig.
 
Enda jag kan anmärka är, om man bara ger ryggdunk i personers trådar, hur vet man vad det handlar om. Kan lika gärna vara att Denke är en goodguy i mina ögon för han sålt ett Nato för 40:- till mig.
Vad är "prislappen" för en goodguy? 15.000:-? Det handlar väl om att affären genomförts utan problem och att varan har stämt överens med beskrivningen och om det varit något trassel så har man löst det utan knussel.
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp