• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OCD-deluxe: Ny SKX-007

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Behöver lite hjälp, fick hem en skx007 från monsterwatches men tycker den ser lite off ut. Vad tycker ni?
Bezeln är inte över 12 när man fixerar den. Det stör mig, visas på bild 1.

Sätter man bezeln så det linar upp ser det lite off ut ändå? Eller är det bara jag?

Är det här något man kan reklamera tro???
Tack för svar!

Bild 1: Bezel i "fixerat" läge
skx1.jpg

Bild 2: Bezel justerat mellan lägena så den är mer eller mindre i mitten
skx2.jpg
 
Jag hade samma problem. Tyckte det lät krångligt och med risk att skada insertet om man skulle försöka få bort det och sätta dit det igen. Därför tog jag helt enkelt bort vridringen med en kniv, filade sedan någon tredjedels millimeter på båda fjädrarna som ger klicken och så tillbaka med vridringen igen. Klart på 2-3 min.
 

audotcom

Panerai
Klassiskt problem skulle jag säga. Tror varenda skx jag haft har haft samma fenomen. Antingen fixa eller bara strunta i det. Men som sagts tidigare i tråden, ut och spöa upp den lite och använd den som den ska användas, som en riktig beater:)
 

Hipshot

Omega
Förstår precis! Hade också blivit helt nipprig av detta. Reklamera och hoppas på ett bättre ex eller snickra lite själv men låt det inte bara bero. ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om det är nån tröst så är det rätt vanligt att bezeln inte är centrerad på rolex subc. På rolex är det dock fler klick per varv så få märker det. Jag hade inte brytt mig att förrän du vill/behöver ta av bezeln av annan anledning.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lösning:
1) Plocka ut insertet och montera rätt
alt
2) Köp en steglös vridring (t ex Dave Murphy)
 

Andyrew

Cartier
Tycker inte det var så illa trots allt men förstår, blir lätt att man enbart ser "felet" när man tittar på klockan. Har en på ingång, ska uppdatera om min också inte är helt centrerad. Skulle nog åtgärda själv isf.
 

Zalath

Panerai
Kan det vara skadligt för bezelen att ha den mellan två lägen?
Tänk dig vridningen i tre delar. En fjäder och en ring med hål i som ska klicka i fjädern. Ungefär som ett roulettehjul. I ringen sitter det ett inlägg. Om inlägget sitter lite snett är det inte ringen det är fel på, och det skadar inte användningen/hållbarheten.

Det är lite som att du har en tavelram med ett foto i. Du har passat ramen helt rakt på väggen, men fotot i ramen sitter lite snett i förhållande till ramen.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nej inte på den!,på en vit threehander jag hade i 2 dagar innan jag returnerade den till säljaren på c24.
klarar inte snea bezlar.

men kul att jag fick upp pulsen lite på dej iallafall...:D

Ja, den gick nästan ut till salu i ren panik!
Du måste vara försiktig hur du jävlas. Mitt blodtryck pallar inte vad som helst.
 
  • Like
Reactions: PCB
Topp