• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OCD-deluxe: Ny SKX-007

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ibland beskrivs skx007 som guds gåva till klockvärlden men min bild efter att ha haft två stycken är att utförandet lämnar en hel del att önska. Det är rätt mycket grovsmide över det hela. Sålde båda tämligen omgående. Sumo är första steget där Seiko får ordning på grejerna tycker jag.
 
  • Like
Reactions: PCB

Andyrew

Cartier
Ibland beskrivs skx007 som guds gåva till klockvärlden men min bild efter att ha haft två stycken är att utförandet lämnar en hel del att önska. Det är rätt mycket grovsmide över det hela. Sålde båda tämligen omgående. Sumo är första steget där Seiko får ordning på grejerna tycker jag.

Beror väl helt på jämförelsen. Köpt min i USA, 1599kr för en klocka med hög kvalitet (men självklart brister också) får väl ändå anses väldigt bra. Men förstår vad du menar.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Inget jag direkt tänker på med min 009.
image.jpeg
 

Bjoerling

Cartier
BUMP! Är på jakt efter en SKX men är livrädd för att få en med förskjuten chapter ring. Det är fasen det enda jag kollar så fort jag ser en SKX på bild, känner mig skadad. Mailade en gråhandlare lite försynt frågandes om de kunde kolla mitt ex innan de skickade iväg det om jag beställde. Svaret fick mig att känna att det nog mer eller mindre var fel på alla men att det ibland förekom extremfall. Hur vanligt är det? Borde man skita i det, köpa och blunda?
 

Zalath

Panerai
BUMP! Är på jakt efter en SKX men är livrädd för att få en med förskjuten chapter ring. Det är fasen det enda jag kollar så fort jag ser en SKX på bild, känner mig skadad. Mailade en gråhandlare lite försynt frågandes om de kunde kolla mitt ex innan de skickade iväg det om jag beställde. Svaret fick mig att känna att det nog mer eller mindre var fel på alla men att det ibland förekom extremfall. Hur vanligt är det? Borde man skita i det, köpa och blunda?
Är det inte bara att ta ur den och sätta den rätt?
 

RobVintage

Panerai
BUMP! Är på jakt efter en SKX men är livrädd för att få en med förskjuten chapter ring. Det är fasen det enda jag kollar så fort jag ser en SKX på bild, känner mig skadad. Mailade en gråhandlare lite försynt frågandes om de kunde kolla mitt ex innan de skickade iväg det om jag beställde. Svaret fick mig att känna att det nog mer eller mindre var fel på alla men att det ibland förekom extremfall. Hur vanligt är det? Borde man skita i det, köpa och blunda?
vad förväntar du dig för dom pengarna? Betalar du budget så för du budget helt enkelt
 
Topp