• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Ocean7 LM-7

Jockinho

Pandion
2-Faktor
Suget efter nytt är stort och är ju en flippare så... ;) Har en Ocean7 LM-7, aka oblyg ploprof homage med viss tvist till salu eller byte.
IMG_1205.JPG

Positivt:
- Väldigt skön att bära. Mitt tycke skönare än nya 1200m. Som dock är mkt bättre på
alla andra sätt (såklart, kostar ju 30x mer).
- Härlig safirbezel och fin tavla & visare.
- Smidigt slippa oroa sig för att Bezeln ska glida några steg för oss med ocd-syndrom (tack omega för den lösningen).

Negativt:
- Den har spår av användning. Dings, repor etc. Den är använd. Glas dock repfritt och bezel med några mindre.
- Tavlan har ett mindre lumesläpp kl 12. Det har inte alltid varit så (när jag ser bilder från förr) men kom så till mig. En rispa så högst upp på högra index, kanske från klumpig uris etc. Jag har grav ocd men har kunnat leva med det. Den känns ju vintage ändå ;)
IMG_1246.JPG

IMG_1238.JPG

IMG_1239.JPG
IMG_1241.JPG
IMG_1245.JPG

I sitter ett swiss Selittaverk, dvs standard eta. Håller tiden ok, ca -18sek/dygn. Inte mätt extremt noga. Bättre än min Seiko skx är den iaf.

Kommer med låda, cert, gummi (väldigt bra) och mesh (kortat för ca 16-17cm handled). Samt en presidentänk och orange gummi som dock är väldigt blekt.

Pris: 2500kr inkl. frakt.
Bytes annars mot:
- vintagedress
- vintagekronograf
- Seiko 6139
- Seiko 7040 eller 7548
- Seiko 66, bellmatic eller dressklocka
- Seiko turtle reissue (pepsi/svart), guigaro
- Steinhart triton
- En billig Ecozilla + lite cash om någon har.
En liten peng upp, säg en tusing ok!

Retur: ok om något anses grovt felbeskrivet, eller om något är galet vid leverans. Vid f2f ingen retur. Jag tar ansvar för frakt etc.

Referenser finns i mängder :)

//Jocke

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp