• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Odaterad rolexgaranti

Norken

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag har hittat en Rolex 14270 via en juvellerare i England. Den kommer komplett med box och papper. Saken är den att pappret har bara namnet på en återförsäljare och inte någon stämpel eller datum. Se nedan. Är detta något som gör att man ska bli tveksam? Ska sägas att serienumret stämmer överens med det som är tryckt på klockan.

explorer2_LI.jpg


explorer3_LI.jpg


Klockan (har bett om bilder rakt framifrån)
T664-2.jpg


TACK!
 

Husse

Patek
Hej!

Jag har hittat en Rolex 14270 via en juvellerare i England. Den kommer komplett med box och papper. Saken är den att pappret har bara namnet på en återförsäljare och inte någon stämpel eller datum. Se nedan. Är detta något som gör att man ska bli tveksam? Ska sägas att serienumret stämmer överens med det som är tryckt på klockan.

explorer2_LI.jpg


explorer3_LI.jpg


Klockan (har bett om bilder rakt framifrån)
T664-2.jpg


TACK!
Vilken säljare är det?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ska inte påstå att det är särskilt vanligt, men jag har sett liknade papper förut, stämmer serienumret på certet överens med serienumret på klockan så är det nog i sin ordning, även om det känns lite tråkigt att den inte är stämplad och har datumet då den såldes!

Såg bra ut tycker jag om man kollar på dom andra bilderna som fanns, gillar skarpt att stickern på baksidan är så intakt.

65BCD805-9BC6-4F26-952C-4EBF04FE7715.jpeg


Boxen är tidsenlig däremot inte boken!

Att dom bedömer skicket till en 2:a ( gott skick ) känns lite off, tycker att den är bättre än så! Priset kändes sådär, ganska så mycket för en 14270 när den dessutom inte är ett fullset! Men du kanske har förhandlat ner priset?!
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Säkert en praktikant!

En gång i tiden ägde jag en Cartier Santos där en svensk återförsäljare hade skrivit in klockans referensnummer i stället för serienummer på certifikatet.
 

Husse

Patek
Givetvis, misstänkte det! Kände bara det kunde vara bra att förtydliga det för tråskaparen. Men du har handlat av markworthingtonjeweller tidigare mao?
Japp, min exp II:a kommer därifrån!
Kommer att handla där igen om rätt klocka dyker upp!
Dom svarade tålmodigt på alla mina frågor, även sent en lördag(!)
När klockan var betald och inlämnad hos UPS i England, kom jag på att länken behövde kortas. Skickade en fråga angående det, han sprang själv över till UPS, hämtade klockan och kortade länken!
Innan han skickade klockan igen!
Han har mailat och kollat att den kommit fram!
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Ska inte påstå att det är särskilt vanligt, men jag har sett liknade papper förut, stämmer serienumret på certet överens med serienumret på klockan så är det nog i sin ordning, även om det känns lite tråkigt att den inte är stämplad och har datumet då den såldes!

Såg bra ut tycker jag om man kollar på dom andra bilderna som fanns, gillar skarpt att stickern på baksidan är så intakt.

65BCD805-9BC6-4F26-952C-4EBF04FE7715.jpeg


Boxen är tidsenlig däremot inte boken!

Att dom bedömer skicket till en 2:a ( gott skick ) känns lite off, tycker att den är bättre än så! Priset kändes sådär, ganska så mycket för en 14270 när den dessutom inte är ett fullset! Men du kanske har förhandlat ner priset?!
Tack! Nej inte förhandlat än ska försöka med säljaren. Håller med om att det är i högsta laget om boken är fel.
 

Husse

Patek
Ska hålla utkik hos han! Dock passar 14270 med 36mm mig bättre :)
Klart du ska ha 36 mm!
Ville mest visa att det finns seriösa säljare med bra service och önskvärt kundbemötande!
Min klocka levererades nyservad av Rolex service center London med tvåårig garanti, påstämplat på orginal service kvitto, på vittot finns angivet vad som gjorts och vad det kostat, allt specat var för sig. Inga konstigheter, men käns väldigt bra för mig som kund!
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Klart du ska ha 36 mm!
Ville mest visa att det finns seriösa säljare med bra service och önskvärt kundbemötande!
Min klocka levererades nyservad av Rolex service center London med tvåårig garanti, påstämplat på orginal service kvitto, på vittot finns angivet vad som gjorts och vad det kostat, allt specat var för sig. Inga konstigheter, men käns väldigt bra för mig som kund!
Helt enig och värt lite extra! Osäker historik kan ju resultera i extra kostnader här hemma sen.
 
Topp