• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oförsäkrad frakt chrono24

bluetrain

Cartier
Köpte och fick en klocka igår från en handlare via chrono24 i EUDen var superfin så inget att anmärka där. Vad jag dock fick reda på av fraktbolaget var att klockan skickats oförsäkrad, inget vi kom överens om!

Nu gick det bra men kan inte riktigt sluta tänka på, vad hade hänt om den kommit bort? Hade chrono24 tagit på sig att ersätta eller hade jag stått där som loser med en dyrköpt erfarenhet? Klockan köptes med ”trusted checkout” och vad jag förstår så ska de alltid skickas försäkrade?
 

JohanRe

Cartier
Tja, om du köper den och den inte dyker upp så får du ju tillbaka pengarna. Det är säljaren som står risken tills du har klickat i att leveransen är OK. Så allt var ju på säljarens risk.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Handlare brukar använda sig av en tredjepartsförsäkring. Då fyller man i noll på värdet hos fraktleverantören.
 

bluetrain

Cartier
Aha ok men då så! (det var min sambo gjort köpet, har aldrig själv köpt via c24)
Lite märkligt av säljaren att ta den risken kan man tycka men jag antar vi tänker olika kring risk.
 
Topp