• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiell passaround: ORIS Aquis Date - ORANGE

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ny dag och nya intryck, är trött idag så humöret är inte på topp. I dag är det skjorta och denna glider inte under manschetten direkt. Att bandet är skrikorange hjälper inte, jag hade gärna haft en annan klocka på mig idag, denna passar bättre till en t-shirt på sommaren.
Testade lumen igår den lyser gulaktigt och starkt. Vridringen känns billig.

Diskret är inte det första jag tänker på :)
20150909_074604.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Nu har jag haft Orisen i några dagar och tänkte skriva lite kort vad jag tycker om den, börjar med det jag inte gillar och avslutar med det jag gillar för då blir avslutningen positiv :)

Det jag gillar minst med klockan är bandet och avsaknaden att kunna byta det, själva spännet med underliggande gummi är tjockare än klockan.
Det luktar inte speciellt gott och är obekvämt att bära. Vridringen känns billig.

Så nu över till det jag tycker är bra, jag gillar ändå den grå tavlan även om den kan kännas lite matt ibland, index har bra färg, osäker om det ska likna patina eller inte men jag får inte fejk vintage känslan. Lumen är gulaktig vilket jag gillar bättre än blått.
Den bärs ganska bra ändå tycker jag som inte gillar stora klockor, detta är nog för att bandhornen går neråt och är ganska korta samt att klockan inte är så tjock (dock förstör bandet tjockleken).

Det känns helt klart som en sommarklocka och jag hade nästan hoppats på en veckas fördröjning på passarounden så den kunde åka med till sol och bad nästa vecka, för det är verkligen en sommarklocka som ska bäras till t-shirt på en solbränd arm :)
IMG_20150908_182425.jpg
20150909_085414~2.jpg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Varit småsjuk hela vecka men igår slog den till.
image.jpg

Tacka vet jag för distanslektion
image.jpg

Får se ifall strepsils, enchinagard och te löser problemet...
 

Freddie L

Panerai
Jag kan inte lova att inte jag kommer slicka på den, när den väl kommer till mig. Kanske bäst att den stannar hos mig sen, måste ju tänka på smittrisken... ;)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Har tyvärr legat sjuk hela helgen så tyvärr fick den inte uppleva en legendarisk LÅ utgång med palt, hembränt och raggarbilar.

Har aldrig tidigare testat på en Oris med gummi, bara länk tidigare(som förövrigt känns lite halvklumpig om jag ska vara ärlig). Klockan är stor och gedigen, spännet har ett distinkt och hyffsat kraftfullt klick när man spänner den, bygger lite väl mycket på höjden dock. Gummit är skönt och följsamt, gummit luktar vanilj-isch.

Tyvärr sitter inte riktigt optimalt på mina handleder pga min dumma knöl jag har på handleden.
Höjdpunkten med klockan är definitivt tavlan, sådär lagom grå för att tavlan inte ska kännas tråkig eller skrikig tillsammans orange visare och index. Snygg kombo

Summa kardemumma; en bra framtida (eventuellt) beater, allra helst på gummi och med ett mindre spänne isåfall.
 
Topp