Fin! Grattis. Släng gärna upp fler bilder
Väntar på nya feta spring bars, jag måste slängt dem som följde med under unboxing-frenzyn. Sen blir det vristskott, på vintage Tropic eller Dal3bp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin! Grattis. Släng gärna upp fler bilder
En fråga till er som har bättre koll än en själv: Passar en Z199 länk en 7c43-7000?
Aight, jag skrev till honom och han svarade:När jag hade en 7C43, mailade jag till Uncle Seiko och frågade. Fick svaret att det inte passade.
Den passar utan problem. Caset är ju i princip likadant.Aight, jag skrev till honom och han svarade:
Så därför min fråga, är det någon som provat?
Toppen!Den passar utan problem. Caset är ju i princip likadant.
För en som inte har så stor koll....
vad är det för skillnad mellan 7C43, 7548 & skx007? Förutom urverken naturligtvis.
Är det samma boett, bezel, l2l etc.?
vad är det för skillnad mellan 7C43, 7548 & skx007? Förutom urverken naturligtvis.
Är det samma boett, bezel, l2l etc.?
Japp, jag kan inte ha en SKX på mig bekvämt, men 7548 sitter fantastiskt bra. Som Senpai sa är de olika på alla sätt.Helt olika klockor. Urverk, boett, bezel, visare, tavla, lume är olika.
Det är ju inte så konstigt då de producerades under olika perioder. Quartz 7548->7C43
Automatic 6309->7002->7s26
Det enda rätta är att köpa en av varje.
Skx och 7548 har väl i princip samma boett?Japp, jag kan inte ha en SKX på mig bekvämt, men 7548 sitter fantastiskt bra. Som Senpai sa är de olika på alla sätt.
De ser väldigt lika ut, men skillnaden är i kronans placering. På SKX är den 3:45 med spetsiga "crown guards", medan 7548 har den kl 4:00 med en mindre mjukare form. Min SKX skär tyvärr in i baksidan på handen, medan 7548 inte märks av. Säkert personligt hur passformen är.Skx och 7548 har väl i princip samma boett?
Nja, placeringen av kronan kl. 3:45 vs 4, och fasningar. Finns också många versioner av 7548 som mycket väl kan ha variationer (export/jdm/transitional). Har inga exakta mått, men jag vill minnas att kvartsarna är nån millimeter tunnare.Skx och 7548 har väl i princip samma boett?
De ser väldigt lika ut, men skillnaden är i kronans placering. På SKX är den 3:45 med spetsiga "crown guards", medan 7548 har den kl 4:00 med en mindre mjukare form. Min SKX skär tyvärr in i baksidan på handen, medan 7548 inte märks av. Säkert personligt hur passformen är.
Sen föredrar jag vridningen och insert på 7548 också.
Att det finns jdm-versioner, koreaner och annat har jag koll på. Men mest nyfiken på hur boetterna skiljer sig åt, men det där med kronan stämmer. Det har jag tänkt på!Nja, placeringen av kronan kl. 3:45 vs 4, och fasningar. Finns också många versioner av 7548 som mycket väl kan ha variationer (export/jdm/transitional). Har inga exakta mått, men jag vill minnas att kvartsarna är nån millimeter tunnare.
Nummer två på bollen. Får mäta lite en dag när jag har tid!
En bra anledning att få köpa en till klocka. Måste ju ha reservdels-klockan med.....Du får nog hoppas att quartz-verket håller eller göra som jag. Köpa en reservdels-klocka också
Att 7548:an kan upplevas som skönare att bära. Det kanske kan ha med vikten att göra. En qurtzare är nästan alltid lättare.
7C43:an är absolut den skönaste att bära. Mycket tunnare och helt platt på baksidan
Det som är tacksamt med 7548 är ju dels att det fortfarande går att hitta reservdelsklockor (exvis div 7546r), och dels att 7548-verket är rätt bra byggt med nästan alla delar i metall, 5 juveler, inbyggd låg-batteri-varning, går att underhålla ner till varje del, och kan regleras till väldigt bra precision. Märks det att jag gillar den?En bra anledning att få köpa en till klocka. Måste ju ha reservdels-klockan med.....
Haha! Fasen, nu måste jag ha en 7548 eller 7c43....Det som är tacksamt med 7548 är ju dels att det fortfarande går att hitta reservdelsklockor (exvis div 7546r), och dels att 7548-verket är rätt bra byggt med nästan alla delar i metall, 5 juveler, inbyggd låg-batteri-varning, går att underhålla ner till varje del, och kan regleras till väldigt bra precision. Märks det att jag gillar den?
Ja dem är fina. Men det är enklare att byte batteri på 7C43, (två skruvar på 7548 och kommer man åt koppartråden är det kört).Det som är tacksamt med 7548 är ju dels att det fortfarande går att hitta reservdelsklockor (exvis div 7546r), och dels att 7548-verket är rätt bra byggt med nästan alla delar i metall, 5 juveler, inbyggd låg-batteri-varning, går att underhålla ner till varje del, och kan regleras till väldigt bra precision. Märks det att jag gillar den?
Säg till om denna ska säljas!7C43-6010, 1992. 38mm, Serif ”10”, applicerade index, kupat glas, på nytt DAL3AB.
Denna var nåt utöver det vanliga!7C43-6010, 1992. 38mm, Serif ”10”, applicerade index, kupat glas, på nytt DAL3AB.
Åtminstone för något år sedan kunde Optura fixa fram nya 7c43-verk och byta alla packningar.En fråga till.......
Finns det ersättnings urverk att köpa till 7548 & 7c43?
Eller får man bara hoppas att dom håller?