• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lite märkligt är det för jag tycker den slitna looken passar nautilus mycket bättre även om jag själv föredrar RO.
 

joca

Patek
2-Faktor
Min klocka är ursprungs Royal Oaken, en så kallad Jumbo, ref 5402. Min från 1979.

Jag köpte klockan i det skick den är, dvs väl använd. Förmodligen en förmögen herre som köpt sig en fin klocka och sedan använt den som sin klocka. Länken är ändå tight och fin utan speciellt mycket stretch.
Jag tycker ändå det är lite befriande med en RO som är brukad av en ägare som hade råd att bära och använda den.
Royal Oaks är dyra och folk så ängsliga att använda klockorna och riskera få en hair line någonstans, förmodligen hade jag varit likadan med en ny. Därför är det rätt skönt med en insliten som jag obekymrat kan använda och inte särskilja vilka repor jag åstadkommit :)

172F3378-DE95-466B-99DB-3FFF764A841E.jpeg
Tycker den är schyst både ny och väl använd. Allt har sin charm :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Riktigt tuff!
Vad är ett rimligt pris för modellen? Tänkte spontant att den skulle gå betydligt högre men har uppenbarligen dålig koll :)
Jättesvårt att säga. Motsvarande AP idag ligger säkert mellan 2-400k. Nu är denna inte ny men defekt och behöver service, så beroende på hur man löser det är det lite jobb, tid och kostnader med det. Verket tror jag är relativt snarlikt cal 2121 som tex sitter i min Jumbo.
Denna från 1985 och därav i lite annan storlek än vad vi är vana med idag, dryga 31mm (6mm tjock). Nu tror jag boettformengör att den bärs lite större och helt acceptabelt med dagens standarder.
Det lilla jag har sett så har de begagnat legat runt 100k, men jag tror @Aurum hade hittat för hälften?
Svårt att föreställa mig en koolare mer optimal smokingklocka..
 
Senast ändrad:
Topp