• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

aximand

Panerai
2-Faktor
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte skulle föredra en 5402 A-serie över 15202st men det handlar ju mer om historiken och originalet.
Rent estetiskt håller jag med dig helt. Är en snyggare lösning och samma sak gäller den vackert finisherade rotorn som man kan se genom bakboetten.
Ja, tar man in historia och arv i beräkningen är jag helt med på vad du säger. Har du bilder på baksidan också? :hungry:
 

Whedda

Rolex
Ja, tar man in historia och arv i beräkningen är jag helt med på vad du säger. Har du bilder på baksidan också? :hungry:
12965846_1015978338451824_1381098124_n.jpg
 

Chattras

Cartier
Har någon sett 26331OR i verkligheten? Tycker att den är sjuk snygg på bild men undrar lite över hur den upplevs. Är lite rädd för att den ska kännas som en "leksaksklocka" om ni är med på hur jag tänker.

Stulen bild för att göra det enklare.

26331orood315cr01.jpg
 
Har någon sett 26331OR i verkligheten? Tycker att den är sjuk snygg på bild men undrar lite över hur den upplevs. Är lite rädd för att den ska kännas som en "leksaksklocka" om ni är med på hur jag tänker.

Stulen bild för att göra det enklare.

26331orood315cr01.jpg
Inte i verkligheten men en hel del kortare filmklipp på "wrist rolls" osv. Den ser riktigt fet ut då åtminstone, för vad det är värt :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har någon sett 26331OR i verkligheten? Tycker att den är sjuk snygg på bild men undrar lite över hur den upplevs. Är lite rädd för att den ska kännas som en "leksaksklocka" om ni är med på hur jag tänker.

Stulen bild för att göra det enklare.

26331orood315cr01.jpg
Hur kan en guld-AP kännas som en leksaksklocka?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänkte mest på hur det blå bandet såg ut i verkligheten. Om det var mera åt det sobra blå eller ”ill-blått”. Om du är med på hur jag menar.
För mig är jag rätt säker på att materialen är så bra och välbearbetade är den inte skulle kännas billig. Men bandet är fortfarande blått... känns som det drar ned användarvänligheten en hel del.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Har någon sett 26331OR i verkligheten? Tycker att den är sjuk snygg på bild men undrar lite över hur den upplevs. Är lite rädd för att den ska kännas som en "leksaksklocka" om ni är med på hur jag tänker.

Stulen bild för att göra det enklare.

26331orood315cr01.jpg
Du bör nog ta en test i verkligheten. LW hade en AP med blått band inne förut (kommer dock inte ihåg vilken modell). Bandet kändes kvalité men färgen var skrikig och inte speciellt passande, men det beror nog på vilken smak man har såklart :)
 
Den bara är det helt enkelt.
Borde inte en klocka med 24 Tim visning el am/pm visning vara bättre, även en GMT borde fylla funktionen för just "resande" bättre.

Men om en "resklocka" är en anledning och rättfärdiga köpet av ytterligare en klocka för sig själv så har jag såklart inga fler frågor! :D:)

Mvh
 

Floffen

Panerai
Comeback i AP-tråden :D Hade ju en 15300 för något år sedan men den fick gå vidare, framförallt pga att jag tyckte att den var liten aning för stor. Har sneglat på mindre alternativ sedan dess och när denna dök upp kunde jag inte låta bli - 56023! Helt perfekt storlek enligt mig, sitter som en dröm.

85BD031D-9977-4209-B60A-ABD0ABA73F9E.jpeg
068C199B-01F0-41A4-B3D6-854D924715EB.jpeg
716C3487-7071-433F-877E-801C8D0B9DB0.jpeg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Comeback i AP-tråden :D Hade ju en 15300 för något år sedan men den fick gå vidare, framförallt pga att jag tyckte att den var liten aning för stor. Har sneglat på mindre alternativ sedan dess och när denna dök upp kunde jag inte låta bli - 56023! Helt perfekt storlek enligt mig, sitter som en dröm.

85BD031D-9977-4209-B60A-ABD0ABA73F9E.jpeg
068C199B-01F0-41A4-B3D6-854D924715EB.jpeg
716C3487-7071-433F-877E-801C8D0B9DB0.jpeg
Grattis. Var lite sugen på den också.

/B
 

Fedor

Cartier
Borde inte en klocka med 24 Tim visning el am/pm visning vara bättre, även en GMT borde fylla funktionen för just "resande" bättre.

Men om en "resklocka" är en anledning och rättfärdiga köpet av ytterligare en klocka för sig själv så har jag såklart inga fler frågor! :D:)

Mvh

I och med att han reser fram och tillbaka mellan Malta-Sverige så gissar jag på att den är favorit pga hur den bärs, inte pga någon funktion. Lätt, skönt gummi och mycket bra passform.

Kan dock mycket väl ha fel.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Comeback i AP-tråden :D Hade ju en 15300 för något år sedan men den fick gå vidare, framförallt pga att jag tyckte att den var liten aning för stor. Har sneglat på mindre alternativ sedan dess och när denna dök upp kunde jag inte låta bli - 56023! Helt perfekt storlek enligt mig, sitter som en dröm.

85BD031D-9977-4209-B60A-ABD0ABA73F9E.jpeg
068C199B-01F0-41A4-B3D6-854D924715EB.jpeg
716C3487-7071-433F-877E-801C8D0B9DB0.jpeg
Ser ut att vara helt rätt storlek för dig. Udda nog gjordes Jumbon lite stor för de flesta, men skulle väl vara lite av ett statement på den tiden
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Borde inte en klocka med 24 Tim visning el am/pm visning vara bättre, även en GMT borde fylla funktionen för just "resande" bättre.

Men om en "resklocka" är en anledning och rättfärdiga köpet av ytterligare en klocka för sig själv så har jag såklart inga fler frågor! :D:)

Mvh
Jag tar med en stålbeater som visar tiden hemma
3920DC64-F7CE-4D12-B9F3-8EB152ABA601.jpeg
 

Trulli

Cartier
Vet någon vilken kornstorlek på sandpapper AP använder på stål respektive guld? Jag har för mig att det är olika på plotsen mot länkarna. Nymans berättade det för mig för några år sedan, men jag minns inte längre vad de sa. Jag har för mig att de gick på med två olika, först en "grov" och sedan avslut för den rätta finishen med finare korn.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Besökte APs butik i Monaco i dag.
Mycket trevlig och kunnig personal.
”Dåligt” utbud. Mest en massa strösslade modeller vilket säkert passar deras vanliga kunder här nere.

Provade en boutique-version av Diver (15710) med vit tavla och vitt band som tillverkas i 200 ex men fick ingen feeling. Ville prova den svarta men den hade det inte.

15400 hade de inte heller.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Besökte APs butik i Monaco i dag.
Mycket trevlig och kunnig personal.
”Dåligt” utbud. Mest en massa strösslade modeller.

Provade en boutique-version av Diver (15710) med vit tavla och vitt band som tillverkas i 200 ex men fick ingen feeling. Ville prova den svarta men den hade det inte.

15400 hade de inte heller.
Fanns de frostade varianterna?
 
Topp