• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Zingo

Rolex
En Royal Oak som är ute och reser på tunnelbanan igen.
56BC84F6-9DA9-4264-B9A8-0EA3B25006A5.jpeg
 

Barricello

Audemars
Jaha, då får man posta bilder i den här tråden. Min första AP är en 15703 :)

DE76561C-C4E5-4ADD-8B71-1303F2769E68.jpeg
Nice! Hade en exakt lika dan :) ..verket va grymt känsligt på hur den vilade över natten, drog sej hit eller dit beroende på hur den "sov" ..kanske är vanligt bland AP? Eller så va de dax för service?
Har för men att den fick sova med kronan upp får att den totalt set skulle hålla tiden bäst över 24 tim. Men då höll den tiden bra ..ca +4 24/h
 
D

Deleted member 21289

Guest
Hej
Ganska ny på området klockor. Fråga hur ser det ut med ev väntetider på nya AP?
Eller är det inte det alls?
 
D

Deleted member 21289

Guest
Nä. Det var nog mest en generell fråga. Har börjat kika på modellerna men inte fastnat för ngn ännu
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nä. Det var nog mest en generell fråga. Har börjat kika på modellerna men inte fastnat för ngn ännu
Som du redan fått svara så varierar det kraftigt från modell till modell.
En del modeller finns bara i APs egna butiker och tillverkas i ganska få exemplar.
Sök på C24 så får du ett hum om utbudet.
 

Bally

Cartier

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vad tror ni om möjligheten att få en auktoriserad AP AD att byta bakstycke på en 15703 till det som 15710 har, dvs med see-through?
(Om det nu är identiska mått så klart)
 

Zingo

Rolex
Vad heter modellen exakt? Ser fräsch ut men jag är för ny på området för att se exakt vilken det är. Det lutar nog mot en AP för min del inom en snar framtid så behöver all info jag kan få :)
Som nämnts i tråden är det 15202st. För att snabbt se modell för en icke WIS, börja checka om den har sekundvisare, därefter var loggan är och efter det om den ser stor eller liten ut (svårt ibland på bild) så kommer de rätt snabbt fram till vilken modell det är även om alla ser lätt lika ut, i början (senare är det gigantisk skillnad :D).
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Är det någon som vet den ungefärliga väntetiden och listpris på en 15202a i stål i Sverige, och vilka återförsäljare finns? Antar att det bara är Stockholm som gäller?
 
Topp