• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

RolleFC

Omega
EE13619C-B232-41DC-A7A1-728EF62F3927.jpeg
15202
 

The lord

Audemars
Är det någon som vet om man kan lämna in sin Ap på @Nymans Ur 1851 och få b1 täthetsservicen där? I garantihäftet står det att om man skickar in klockan inom 2 år efter inköpet så är det gratis och man utökar garantin med 1 år?
 
Senast ändrad:

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet något om denna? Referens, årtal eller så?
Manuell, vit/gulguld och 27 * 32 mm...

upload_2018-12-7_21-49-52.png
 
5712.
Men ja, jag skulle nog gå för APn. Väldigt trevlig modell.
Min tanke är att AP:n ger betydligt mycket mer för pengarna sett till komplikation, liksom givetvis i relation till listpris (där priset för AP:n är nästan det dubbla). Men, båda är fantastiska klockor på sitt sätt. Jag gillar ofta tidigare generationer av RO Chrono bäst, men frågan är om inte detta är den finaste evighetskalendern som man någonsin har gjort.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Min tanke är att AP:n ger betydligt mycket mer för pengarna sett till komplikation, liksom givetvis i relation till listpris (där priset för AP:n är nästan det dubbla). Men, båda är fantastiska klockor på sitt sätt. Jag gillar ofta tidigare generationer av RO Chrono bäst, men frågan är om inte detta är den finaste evighetskalendern som man någonsin har gjort.
Ska man maxa komplikationer för pengarna är nog dock varken AP eller PP rätt väg ;)
Jag hade valt en 5712 any day, men hellst en vit 5711 eller 5726 :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Vad spås det för nyheter SIHH 2019 i januari? Sista året AP är med. Törs man hoppas på en stål-RO 36mm? :nailbiting:

Jag har fastnat för 14790 men känns skevt att komma in på 140’
 
Topp