• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

BadkarsPiraten

Vacheron
3S3A4985_copy.jpg

3S3A5004_copy.jpg

291A0008_copy.jpg

Från hodinkee-länken ovan

Kul satsning. Äntligen någon riktig nyhet från AP.
Men varför, VARFÖR, snett datum? Det är en AP, inte en Seiko (inget illa om Seiko)... Sneda datum har ingenting på en klocka av denna rang att göra anser iallafall jag...

Samt så håller jag med tidigare talare, kronografen var riktigt känslolös. Det var mycket där men det fanns ingen känsla...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har skruven på bandhornen någon praktisk nytta? Att man ska byta band genom den tex?
De kommer ju isåfall inte vara sådär blank och fin särskilt länge, och en ny skruv lär kosta typ 15kkr i AP:s värd!

Annars lite roligt med utformningen på bandhorn och caset, men tavlorna, datumplacering, siffrorna, glasring etc var inte alls lyckat i min bok.
Kanske är sjukt bra finish i verkligenheten men de lyser iallafsll inte igenom på dessa bilder!
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Jag tycker det verkar som en fin serie. Undra om det kommer en billigare variant is tål senare, vore schyst.

Videon från hodinke var helt klart sevärd, kul att höra hur de tänkt och hur arbetet gått till. Två år för att lista ut hur loggan skulle läggas på plats :D

Royal Oak stack väl också folk i ögonen när den släpptes:)
 
H

Hysteria

Guest
Två år för att lista ut hur loggan skulle läggas på plats :D
Låter lite som en designfirma i sfo, 2 år på att ta fram en logga pga kräver inspirationsresa till Bali med ett helt team (i first för att kunna tänka klart). I slutet av dagen har man fått en logga som knappt går att särskilja från den ursprungliga, bara att den kostar miljontals dollar:D
I övrigt är det sjukt kul att se AP bli slaktade på soc medier.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Rätt illa när man inte ens tycker det här ser märkligt ut... Jumbon däremot, mumma vad fin den är! :hungry:
9A2C0D8A-BA8A-4D79-B8E6-BBFE83D740F5.png
Ja, den har ju verkligen en DW-känsla. Så tröttsamt med alla dessa IG-konton som nu bara försöker överträffa varandra i "rolig" kritik mot en klocka de sett på bild.
IMG_20190113_105955.jpg


Man undrar ju hur det hade låtit om social media fanns när RO:n lanserades.
 

M.B.

Cartier
The 38mm chrono looks very interesting, I do like the look of it but at 41mm it was just too big. Too bad I was left with a bad taste in my mouth at the botique last week, otherwise I would probably jump on it.
 

Bally

Cartier
The 38mm chrono looks very interesting, I do like the look of it but at 41mm it was just too big. Too bad I was left with a bad taste in my mouth at the botique last week, otherwise I would probably jump on it.
Det är ju synd att passa på en klocka som du gillar och vill ha bara för ett en anställd råkar vara en idiot.
Med det sagt vet jag hur man ibland känner sig när något sånt där händer, riktigt trist!
 
Topp