• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag som är totalt rookie på AP blev lite sugen på Chrono! Någon har har en gissning på vilket prisspann den kan hamna på?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
En blå 15500 tar jag alla dagar i veckan :)

Det här var väl anledningen till att väntetiden på 15400 med blå tavla var så lång.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
38 mm, intressant. :)
767446B8-96FC-43D9-B19B-BF34E13897A8.png

59DF0B85-FD34-4B93-8651-DD3768273159.png
Damn vad bra!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Gillar boetten och lugsen.
Månfasen är trevlig, men gissar på ett ohemult pris.
Dock så känne VC overseas som ett bättre alternativ. En ALS känns också mer rätt.

Jag gillar inte ROO, så det känns för mig som att AP kan vara ett alternativ ändå
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Kul med 38mm kronograf, men med gamla vanliga Caliber 2385 och bara 40 timmars gångreserv. När skall AP ta steget upp och utveckla en egen inhouse kronograf urverk med bättre gångreserv?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Håller med. Man kan dock fråga sig om det sett likadant ut om de släppt Royal Oak i en tid med sociala medier? Den var å andra sidan betydligt mer nyskapade än det som kom nu.

Problemet är väl att den estetiskt påminner om billigare klockor. Montblanc om vi ska vara snälla - parfymur om vi ska vara elaka.

Personligen undrar jag hur man tänkt. 38mm chronon däremot - mumma! Även efterföljande versionen till 15400 är bättre även om jag hellre sett den som 39mm.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Problemet är väl att den estetiskt påminner om billigare klockor. Montblanc om vi ska vara snälla - parfymur om vi ska vara elaka.

Personligen undrar jag hur man tänkt. 38mm chronon däremot - mumma! Även efterföljande versionen till 15400 är bättre även om jag hellre sett den som 39mm.
Jo, så är det. Tycker dock att det är att överdriva att kalla den för parfymklocka, jag tyckte att de ihåliga bandhornen och boettkanterna var spännande. Inte min kopp te, men inte så ful som det verkar som att internetkonsensus tycker.
 

demondave

Rolex
Jo, så är det. Tycker dock att det är att överdriva att kalla den för parfymklocka, jag tyckte att de ihåliga bandhornen och boettkanterna var spännande. Inte min kopp te, men inte så ful som det verkar som att internetkonsensus tycker.

Folk lär köa och betala över list ändå framöver, behöver bara vänja sig lite.
 
Topp