• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Denna var helt fantastisk! Synd bara att 75 ex boutique only gör den omöjlig.

7FE272B4-9F4B-41E5-B412-935397E86B96.png

Graal! Sjukt bra helt enkelt.
 

oystercase

Cartier
Så här ser det ju betydligt bättre ut. Lacktavlor är ju i sig väldigt fina irl. Man hade inte behövt ändra mycket på tavlan för att de skulle kunna bli rätt bra. Lite decluttering och andra typsnitt ex.
Screenshot_20190114_143606.jpg
 

Lyfali

Cartier
Måste säga att perpetualen är typ det bästa jag sett detta året. den tavlan är ju helt makalöst vacker. men resten är skräp.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Screenshot_20190115-104044_Instagram.jpg

Du tror inte det är vinkeln bara? Vet inte om jag tycker att den ser sned ut? Bild från Nymans instagram.

Edit: Ju mer jag tittar desto mer övertygad blir jag också om att jag ser att den ser sned ut, men kan inte avgöra vad det är som gör det. Tapisserie-tavlan kanske?
 

M.B.

Cartier
Det är ju synd att passa på en klocka som du gillar och vill ha bara för ett en anställd råkar vara en idiot.
Med det sagt vet jag hur man ibland känner sig när något sånt där händer, riktigt trist!

Took your advice and gave them a chance to change my mind. Going great so far!
Not picking up my calls either:banghead:

Perhaps the idea of contacting customer services might be good, but I'm not exactly sure what would my end-game be (the charm of the emotion has kinda faded off after this, and yes- emotion is still a big factor when spending this much on a watch...)


20190115_175340.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har inte bestämt mig vad jag tycker än, måste läsa lite mer och kolla på dem. Det är dock en lyxstålklocka så de blir väl hopplösa att få tag i oavsett vad jag tycker :)
Jag gillade tavlans disposition mer på den nya:
- Datum hela vägen ut (inget 3 index)
- ”Automatic” borttaget
- Bredare index
- ”Swiss made” längre ner
- Minut-markeringarna utanför tapisserie-mönstret

:happyhappy:
 

oystercase

Cartier
Screenshot_20190115-104044_Instagram.jpg

Du tror inte det är vinkeln bara? Vet inte om jag tycker att den ser sned ut? Bild från Nymans instagram.

Edit: Ju mer jag tittar desto mer övertygad blir jag också om att jag ser att den ser sned ut, men kan inte avgöra vad det är som gör det. Tapisserie-tavlan kanske?
Jag förstorade upp bilden och mätte. Den är helt klart sned. Lite kul men sånt som händer på dessa förserieklockor när det är bråttom att få ut o visa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Texten "Audemars Piguet automatic" I förhållande till upphöjningen i tappiserien.
(kolla inte på Nymans Insta bild utan den som är tagen rakt framifrån)
Ser jag inte. Texten ser däremot överdimensionerad ut. Verkar vara lite på modet av någon anledning, de är kanske rädda att folk inte kan läsa vad det står på tavlan med alla dess lågupplösta internetsbilder som sprids idag.
 
Topp