• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

oystercase

Cartier
Ser jag inte. Texten ser däremot överdimensionerad ut. Verkar vara lite på modet av någon anledning, de är kanske rädda att folk inte kan läsa vad det står på tavlan med alla dess lågupplösta internetsbilder som sprids idag.
Kan vara att skuggorna i tavelmönstret och den låga upplösningen som luras. Men förstorade upp och gjorde stödlinjer och fick det till att vara typ 1 grad snett, ungefär vad man kan uppfatta med ögat, sedan lade jag iofs inte mer än 30 sekunder på den analysen :) .

Det ser nog också mycket snedare ut än vad det är på bilden p.g.a. Hur skuggorna faller. Det var det som fick mig att kolla lite noggrannare.
 

Bally

Cartier
Took your advice and gave them a chance to change my mind. Going great so far!
Not picking up my calls either:banghead:

Perhaps the idea of contacting customer services might be good, but I'm not exactly sure what would my end-game be (the charm of the emotion has kinda faded off after this, and yes- emotion is still a big factor when spending this much on a watch...)


20190115_175340.jpg
Riktigt tråkigt! Förstår att känslan försvinner lite. Killen som jobbar där borde ju få sparken..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Förstår inte hur texten skulle kunna hamna snett. Det sitter ju normalt två hål i tavlan bakom "texten" vars piggar bara trycks i.
 

oystercase

Cartier
Förstår inte hur texten skulle kunna hamna snett. Det sitter ju normalt två hål i tavlan bakom "texten" vars piggar bara trycks i.
Det var inte på den utan 38mm Chronon, där är texten tryckt direkt på tavlan. Men destu fler gånger jag kollar destu mindre sned verkar den vara. Antagligen skuggorna i tavelmönstret som luras, fast jag förstorade upp och ritade hjälplinjer?? Fort men fel av mig kanske. Nu när jag kollade sist var det så lite fel att oskärpan i bilden kan varit orsaken... :bag::banghead:
 

oystercase

Cartier
Dock tjockt för en RO. För mig har alltid uspen med RO varit den tunna profilen. Tappar man här.
11mm tjock är samma som gamla 39mm 25680ST. Det ger helt klart en annan känsla än de tunnare (ex min 15300st) men passar ändå bra till klockan som får lite sportigare känsla än de tunnare, något som passar bra till en chrono. Lite som en 16600 seadweller som är klossigare på höjden. Jag gillar båda varianter men tycker att 15202st blir snäppet för tunn.
 
Dock tjockt för en RO. För mig har alltid uspen med RO varit den tunna profilen. Tappar man här.

Lycka till att hitta ett pålitligt kronografverk som är automatiskt som är tunnare!
Daytona och El Primero 400/B är båda 6.5, Patek CH-28-520C som sitter i Nautilus Chrono är 6.63, IWC 89360 är 7.46, JLC 751 är 5.6, VC 5200 6.6.
Tror att det kan vara det tunnaste automatiska kronografverket på marknaden, som även har datum. Så jag tycker att det är ett ganska självklart val!
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Lycka till att hitta ett pålitligt kronografverk som är automatiskt som är tunnare!
Daytona och El Primero 400/B är båda 6.5, Patek CH-28-520C som sitter i Nautilus Chrono är 6.63, IWC 89360 är 7.46, JLC 751 är 5.6, VC 5200 6.6.
Tror att det kan vara det tunnaste automatiska kronografverket på marknaden, som även har datum. Så jag tycker att det är ett ganska självklart val!
Att de gjort den så tunn de kan hindrar inte att jag kan tycka den ser för tjock ut ändå...
 
Topp