• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
OK, utveckla gärna så man kanske slipper behöver göra samma misstag. Vad var det primärt som gjorde att du tröttande på den?

Jag tycker den är grymt snygg och ganska ball men tröttnade ändå efter tre dagar. Svårt att säga vad det var som gjorde att jag tröttnade men jag antar att det beror på att det finns annat som är bättre.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker den är grymt snygg och ganska ball men tröttnade ändå efter tre dagar. Svårt att säga vad det var som gjorde att jag tröttnade men jag antar att det beror på att det finns annat som är bättre.
OK tack för att du delade med dig även om mitt ha-begär fortfarande kvarstår (dock nu med lite smolk i bägaren)
:)
 

The lord

Audemars
IMG_20190226_231748.jpg
Fick det här svaret om byte till blå tavla.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Jo jag tror dig, syftade enbart på ett kasst svar från Nymans. :)

Inte alltid så lätt hur man ska formulera sig. Är den numrerat limiterad? Nej. Är den limiterad. Ja.

Det de så fint kallar för Boutique Edition är ju egentligen limiterat i den mån att de främst säljs just i deras egna butiker.

Har Albin från Nymans fel när han formulerar sig så? Nej det skulle jag inte påstå han har.
 

Zingo

Rolex
Inte alltid så lätt hur man ska formulera sig. Är den numrerat limiterad? Nej. Är den limiterad. Ja.

Det de så fint kallar för Boutique Edition är ju egentligen limiterat i den mån att de främst säljs just i deras egna butiker.

Har Albin från Nymans fel när han formulerar sig så? Nej det skulle jag inte påstå han har.
Var av uppfattningen att limiterad var att det var ett visst antal av den specifika modellen, exempelvis nr 234 av 500 stycken.
Boutique exclusiv att den bara säljs i butik. Kan givetvis vara ett bestämt antal då också men inte i fallet 15400.
Next step = limiterad AD exclusiv? :D
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Var av uppfattningen att limiterad var att det var ett visst antal av den specifika modellen, exempelvis nr 234 av 500 stycken.
Boutique exclusiv att den bara säljs i butik. Kan givetvis vara ett bestämt antal då också men inte i fallet 15400.
Next step = limiterad AD exclusiv? :D

Allt ligger i hur man definierar ordet limiterat
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Limiterad låter konstigt, dock är den blåa boutique edition och därav rimligt att inte Nymans skulle få slänga in en blå tavla.

Men är inte den sista siffran i ref färgen på urtavlan? Isf blir det ju lite knasigt om du har en vit ref med svart tavla.

Å andra sidan kanske det är det billigaste sättet att få en svart tavla (köpa en vit som är billigare beg och byta till svart?) :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Koola klockor kan man inte korta på ett vettigt vis. Bara att bita i det sura äpplet och såga.
Det är säkert som du säger men jag skulle inte våga mig på ett sånt ingrepp, ens om jag hade en bra guldsmedskontakt. Skulle jag korta ned den så att den passade mig skulle den ju vara i princip omöjlig för någon annan någonsin då den ju inte går att förlänga/återställa.

Den få åka tillbaka till säljaren. Bye, bye Bamboo. Var dock en trevlig bekantskap under den tiden jag har haft den här.... :)

img_0029-jpg.1044346
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är säkert som du säger men jag skulle inte våga mig på ett sånt ingrepp, ens om jag hade en bra guldsmedskontakt. Skulle jag korta ned den så att den passade mig skulle den ju vara i princip omöjlig för någon annan någonsin då den ju inte går att förlänga/återställa.

Den få åka tillbaka till säljaren. Var dock en trevlig bekantskap under den tiden jag har haft den här.... :)
Min Cartier var lite lättare, men inga länkbitar ska gå förlorade och jag kortar till en 155 mm handled.
 

Bally

Cartier
Var förbi AP house idag och enligt dem så har 15400 slutat tillverkas nu. 15500 beräknar de börja få in i slutet på året.

Han såg min 15400 och enligt honom hade jag haft väldig tur som fått tag i en för de ser nu hur kölistorna bara växer och växer men inga fler RO som kommer in förrän om flera månader.

Fick kika på nya code 11.59 också, de gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild, finishen är magisk.
Safirglaset med dess udda form var rätt fräckt när man hade den i handen. Nya kronografverket gillade jag verkligen utseendet på, en RO chrono med glasbaksida och det verket, mums!

Vettefan om jag tycker de är värda priset dock, enklaste versionen började på 200000 HKD, kronografen låg på 333000 HKD (1HKD ~ 1.18SEK) Då är detta i Hong Kong och utan moms, så det blir bra mycket dyrare i Sverige.

Lite bilder såklart:

20190302_122708.jpg

20190302_122853.jpg
20190302_122713.jpg
20190302_122856.jpg
 
Topp