• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Andra i det här fallet är....du?
15202 och 5711 är ju två av de klockor som bringar mest premium på andrahandsmarknaden just nu. Det kan ju knappast vara för att alla tycker att de är för stora?
Vissa tycker den är liten, andra perfekt och resterande för stor. Inte svårare än så.
Gött att jag inte tillhör de flesta då. :)
Den är ju superhypad så om du tycker den sitter bra är du i majoritet.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vissa tycker den är liten, andra perfekt och resterande för stor. Inte svårare än så.

Fair enough! Tycker faktiskt att 14790st är fullt tillräckligt stor. (Och superfin!) Bara något med 5402/15202 som är tilltalar mig utav...sen gillar jag iofs 15400 och 15500 också. Tycker allt faller inom "ramen" för mig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fair enough! Tycker faktiskt att 14790st är fullt tillräckligt stor. (Och superfin!) Bara något med 5402/15202 som är tilltalar mig utav...sen gillar jag iofs 15400 och 15500 också. Tycker allt faller inom "ramen" för mig.
Profilen är superläcker men vill se mer länk vid sidan av boetten. 33 mm med batteriverk har samma känsla i profilen och den var ett vettigt köp innan även det stack iväg prismässigt. En av de fina sakerna med just RO är alla varianterna och storlekar de kommit i under alla år.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
IMG_20190402_074609.jpg
Jäklar vad bra det blev!
 

Superbrugsen

Breitling
Är det bara storleken du vill testa är det nog inte så svårt. Jag har knallat in på AP Boutique och testat 37, 39 & 41mm i samma vända. Är ju främst 15202 i stål som inte går att få tag på så lätt men nån helguld har de oftast som ligger och dammar

Precis, bara storleken. Ok vad bra, då får jag göra ett försök nästa gång jag befinner mig i boutique
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
När du får mothugg kallar du folk troll. Mycket barnsligt. 15202 är perfekt storleksmässigt. Att säga att den är för stor för de flesta är fel.
Nej, när någon far med osanningar och lägger ord i munnen på andra förmodar jag att det är just trollning. Du kan knappast ha varit seriös med att du trodde jag skrev att du tyckte klockan satt bra på dig för att klockan är/blev hypad? Är du saklig och seriös anklagar jag knappast någon för trollning.

Trevligt för dig att du tycker det är en bra storlek. Sanningen är att den stack ut storleksmässigt när den lanserades, den var större och täckte en större dela av handleden än vad de tidigare gjort. Se till hur övergången mellan boett och länkbitar är kanske du förstår.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nej, när någon far med osanningar och lägger ord i munnen på andra förmodar jag att det är just trollning. Du kan knappast ha varit seriös med att du trodde jag skrev att du tyckte klockan satt bra på dig för att klockan är/blev hypad? Är du saklig och seriös anklagar jag knappast någon för trollning.

Trevligt för dig att du tycker det är en bra storlek. Sanningen är att den stack ut storleksmässigt när den lanserades, den var större och täckte en större dela av handleden än vad de tidigare gjort. Se till hur övergången mellan boett och länkbitar är kanske du förstår.

15202 har alltid suttit bra på mig. Första gången jag provade den 2014 och även idag 2019. Varför du blandar in hype är för mig obegripligt.
 

ChumpTime

Panerai
Precis hemkommen från Art Basel Hong Kong där AP var sponsor. Det är full marketing blitz för Code 1159 nu, flaggskeppsbutikerna i HK likaså fullproppade med osäljbara lady-modeller (isade Millenarys) och varuprover för code 1159 som dock tydligen inte får säljas riktigt ännu..? Enligt deras sales rep på Art Basel kommer RO 15500 inte att dyka upp förrän sent under andra halvåret.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Hur bärs 15400 kontra 15202? Förstår ju givetvis att 15400 är 2 mm större men hur upplevs den på armen? Jag har provat 15202 innan och den satt väldigt bra på mig... ska försöka svänga förbi Nymans och kolla :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur bärs 15400 kontra 15202? Förstår ju givetvis att 15400 är 2 mm större men hur upplevs den på armen? Jag har provat 15202 innan och den satt väldigt bra på mig... ska försöka svänga förbi Nymans och kolla :)

Med tanke på vad skiten kostar idag så får 15400 godkänt ändå. Men 15202 är perfekt enligt mig.
 
Topp