• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

The lord

Audemars
Inga problem att vrida fram datumhjulet, får se om det håller.
IMG_20190406_101128.jpg
 

fc2

Rolex
Ah!, AP... Rysk roulette med plånboken :(
Samma med VC tyvärr. Och sen är det långt ifrån säkert att klockan är ok när den kommer tillbaka. Min VC overseas skickades ner 4 ggr innan de fick ordning på den! Och då pratade vi bara en normal service. En service som kostade som en bättre begagnad Tudor...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Samma med VC tyvärr. Och sen är det långt ifrån säkert att klockan är ok när den kommer tillbaka. Min VC overseas skickades ner 4 ggr innan de fick ordning på den! Och då pratade vi bara en normal service. En service som kostade som en bättre begagnad Tudor...
Helt jävla galet!
 

oystercase

Cartier
Jaha vad fan har hänt nu? upptäckte att datumet har stannat mitt emellan. Ska man prova att vrida om det för hand eller är det risk att man förstör något då?
IMG_20190406_081154.jpg
Jag har liknande problem med min 15300. Den har en förkärlek att fastna på vissa datum. Kolla om den är som min, att den slår 1 1/2 dag istället för 1?
 

oystercase

Cartier
Ja den slår om 1 1/2 dag.

Min började jäklas på en datum. Sedan spred det sig sakta till flera. Nu är det nog 4 olika datum där den beter sig så på. På vissa händer det bara på ibland.

Enligt min väldigt duktiga urmakare så är det en justeringssak I mekanismen, alt slitet datumhjul. Han ville inte "fila" på AP verket och "bocka fjädrar" utan rekommenderade att man bad dem fixa det i samband med nästa service. Enligt honom var det lungt att klicka rätt med datumfunktionen på kronan bara timvisaren inte var nära datumomslaget.

Även min började bete sig så ganska snart efter service. Min blev dock servad i London via en polare som tog med den dit så det blev inte av att "reklamera" den. Gissar att de ändå vill sätta dit och ta betalt för ny del. I ditt fall hade jag reklamerar direkt, det lär inte gå bort av sig själv enligt min erfarenhet.
 

Anteeks

Omega
Har kontaktat kaplans och de har först tid för nya värderingar om 3-4 veckor. Skulle helst vilja få det gjort innan dess.
 
  • Like
Reactions: cab
Topp