• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Bally

Cartier
Nu när min 15400 är borta så är det väl dags att börja kika på en ersättare?

Var i Hong Kong i helgen så passade på att kika runt lite, denna var sjukt bra, trodde aldrig jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde, kliade riktigt i fingrarna:
20190603_222718.jpg

Testade även denna best, titan och platina extra thin tourbillon, endast 50 exemplar i världen:
20190603_222654.jpg

Man kan ju alltid drömma..
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu när min 15400 är borta så är det väl dags att börja kika på en ersättare?

Var i Hong Kong i helgen så passade på att kika runt lite, denna var sjukt bra, trodde aldrig jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde, kliade riktigt i fingrarna:
20190603_222718.jpg
Hel-keramisk, svårt att inte gilla... ruggigt bra den där.
 
Senast ändrad:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nu när min 15400 är borta så är det väl dags att börja kika på en ersättare?

Var i Hong Kong i helgen så passade på att kika runt lite, denna var sjukt bra, trodde aldrig jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde, kliade riktigt i fingrarna:
20190603_222718.jpg

Testade även denna best, titan och platina extra thin tourbillon, endast 50 exemplar i världen:
20190603_222654.jpg

Man kan ju alltid drömma..

Båda tillgängliga. PM om du är redo:)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu när min 15400 är borta så är det väl dags att börja kika på en ersättare?

Var i Hong Kong i helgen så passade på att kika runt lite, denna var sjukt bra, trodde aldrig jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde, kliade riktigt i fingrarna:
20190603_222718.jpg

Testade även denna best, titan och platina extra thin tourbillon, endast 50 exemplar i världen:
20190603_222654.jpg

Man kan ju alltid drömma..

Finns det några tourbies kvar? Trodde Shanghai watch gang köpte upp alla.

Hur stor är den ceramiska?
 

Greven78

Cartier
Beror helt på vilken ROO du menar, kan gå hur högt som helst nästan.
Om du menar den keramiska jag kikade på kostade den runt 300k i HK
Ja det var den jag menade, jag är ju hemskt sugen på den med rosegold 26401RO.OO.A002CA.01, finns för runt 400k knappt använda. Jag har beställt en Hublot gold ceramic men är faktiskt orolig att jag kommer ångra mig då det är denna jag egentligen vill ha ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Keramiska ROO är ruggigt fina. Har bara provat en och den låg då på +400K och det var innan de sänkte priserna.
 

Greven78

Cartier
Det är mycket offshore för pengarna. Hade jag kunnat bära upp 44 hade jag köpt en.

Varför kan du inte bära upp en? För smala handleder, små händer eller vad är det som gör det tycker du?

Jag tycker det är en smaksak, är det på tok för oproportioneligt så ser det kanske inte bra ut men lite rått och stort kan det vara ;)

Min handled mäter 18cm.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Varför kan du inte bära upp en? För smala handleder, små händer eller vad är det som gör det tycker du?

Jag tycker det är en smaksak, är det på tok för oproportioneligt så ser det kanske inte bra ut men lite rått och stort kan det vara ;)

Min handled mäter 18cm.
Jag har varit och provat 44or många gånger genom åren... Jag är rätt tanig (scrolla bara bakåt några inlägg här i tråden och se hur min diver sitter...). Om jag ska skaffa en "tung" offshore blir det nog en 26470or på länk.
 

Bally

Cartier
Ja det var den jag menade, jag är ju hemskt sugen på den med rosegold 26401RO.OO.A002CA.01, finns för runt 400k knappt använda. Jag har beställt en Hublot gold ceramic men är faktiskt orolig att jag kommer ångra mig då det är denna jag egentligen vill ha ;)
Rätt fin klocka det också, men den har inget att komma med mot en ROO i mina ögon ;)
 

Bally

Cartier
Det är mycket offshore för pengarna. Hade jag kunnat bära upp 44 hade jag köpt en.
De är rätt stora, men det är en del av charmen, var förvånad över hur bra den satt faktiskt. Har testat den i rose också men den känns faktiskt större, kanske är färgen som gör det upplevs så.
300k från butik med 5 års garanti är som du säger mycket ROO för pengarna.. hade inte kronan varit så svag hade det sett ännu bättre ut. Ska fundera på det..
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
De är rätt stora, men det är en del av charmen, var förvånad över hur bra den satt faktiskt. Har testat den i rose också men den känns faktiskt större, kanske är färgen som gör det upplevs så.
300k från butik med 5 års garanti är som du säger mycket ROO för pengarna.. hade inte kronan varit så svag hade det sett ännu bättre ut. Ska fundera på det..
Mm, I hear you när det kommer till valutakursen... inte kul att plocka ut lön i Sverige just nu.
Jag har divern idag, jag kan verkligen nog inte gå större:
9BA99CFC-82A8-4BF1-AED4-DB7449D010C8.jpeg
 

Greven78

Cartier
Rätt fin klocka det också, men den har inget att komma med mot en ROO i mina ögon ;)

Jag vet, fasen vad jobbigt det blev nu. Som sagt den är beställd men handlaren sa att han tar den i lager om jag inte vill hämta ut den. Kan det inte dyka upp ett bra objekt på en ROO nu till mig, jag kan vara vansinnigt spontan ibland ;)
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Hej.
Skulle behöva få tag på någon av dessa modeller (måste vara nya), hjälper en vän.
REF. #26400IO.OO.A004CA.01
REF. #26400SO.OO.A335CA.01.
Har någon vänlig själ tips att komma med? (Nymans har ej)
Skicka PM.
 
  • Like
Reactions: SWC
Topp