• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Greven78

Cartier
Tack för era inputs. Skall ta mig en funderare och sen skall man hitta ett bra objekt. Skall man knarka Chrono24 för bra deal eller hur gör ni vid klockköp?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag vet, fasen vad jobbigt det blev nu. Som sagt den är beställd men handlaren sa att han tar den i lager om jag inte vill hämta ut den. Kan det inte dyka upp ett bra objekt på en ROO nu till mig, jag kan vara vansinnigt spontan ibland ;)
Det låter helt klart som att du ska satsa på AP om du känner så angående Hublot innan du ens har hämtat ut den
 

Bally

Cartier
Hur tycker ni den sitter? För stort eller funkar det? Jag tycker klockan är så jäkla grym så jag ser nog inte om det är för maffigt ;)
61839225_585199608552372_83934647490183168_n.jpg
Sitter bra! Absolut ska du köra på en AP, märks ju långa vägar att du föredrar den över Hublot.
Visst den är dyrare, men de är båda dyra klockor, så köp det du faktiskt vill ha. Tröttnar du på den (jo tjena) så har du nog ändå mer av pengarna kvar i APn.
 

Bally

Cartier

Greven78

Cartier
Varför inte klippa den hos LW?
https://luxurywatches.se/produkt/royal-oak-chronograph-17/
Tycker inte priset var så dåligt satt, typ den billigaste på chrono24, och det är ju bara att gå in plocka ut den utan att behöva strula med massa frakter etc.
Jag har tittat på den men det är en 2013... Jag är sån som gärna vill ha så nytt som möjligt, tror ni det är några ändringar utförda på dem från 2013-2018? Jag kan inte se något men det kanske är någon skillnad på urverket?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om jag lägger på 70K så får jag denna som är en 2018 men visserligen med svarta chronos, kluven där vilket jag gillar bäst.
Antar att om den från 2013 är servad korrekt så behöver man inte oroa sig.

https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/audemars_piguet_royal_oak_offshore_26401ro/83337857

Jag skulle inte oroa mig över funktionalitet på en klocka som är 6 år gammal - i synnerhet om den är väl omhändertagen. När det gäller den där ROO:n så skulle jag inte oroa mig för funktionalitet om 10-15-35 år heller. Ruskigt bra urverk i den. (https://www.watchcollectinglifestyl...ating-heart-of-all-modern-royal-oak-offshores)
 

Bally

Cartier
Om jag lägger på 70K så får jag denna som är en 2018 men visserligen med svarta chronos, kluven där vilket jag gillar bäst.
Antar att om den från 2013 är servad korrekt så behöver man inte oroa sig.

https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/audemars_piguet_royal_oak_offshore_26401ro/83337857
Jag trodde du var låst till vita subdials, men om så inte är fallet så skulle jag personligen tittat på senare halvan av 2018 då de införde utökad garanti, från 2 till 5 år.
Med det sagt så tror jag inte heller du behöver oroa dig för den från 2013 som @Tjabo sa, och det är ändå 70k besparing, så är den i fint skick är det bara att köra! Mer ROO på forumet!
 

Greven78

Cartier
Jag trodde du var låst till vita subdials, men om så inte är fallet så skulle jag personligen tittat på senare halvan av 2018 då de införde utökad garanti, från 2 till 5 år.
Med det sagt så tror jag inte heller du behöver oroa dig för den från 2013 som @Tjabo sa, och det är ändå 70k besparing, så är den i fint skick är det bara att köra! Mer ROO på forumet!

Först fastnade jag faktiskt för den med svarta subdials men den vita har växt mer och mer på mig, det är fördelen med att inte vara så sjukt spontan "som jag brukar vara" för då hinner man smälta intrycken lite. Jag kontaktar handlarna under dagen och ser vad de har att säga om klockorna. Stort tack.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

Många klock-kännare och de riktigt intresserade gillar klockor som inte är fullt så stora och jag gissar att de som svarat tillhör den kategorin.

Likväl gissar jag att de som är den största köparskaran egentligen inte bryr sig sådär jättemycket om klockor utan gillar status och design (ffa den förstnämnda) och hos dem går större mer synliga klockor hem.

(Jag generaliserar hårt här, jag tillhör skara 1 och gillar stora klockor likväl som små).
 

Svante7

Omega
Många klock-kännare och de riktigt intresserade gillar klockor som inte är fullt så stora och jag gissar att de som svarat tillhör den kategorin.

Likväl gissar jag att de som är den största köparskaran egentligen inte bryr sig sådär jättemycket om klockor utan gillar status och design (ffa den förstnämnda) och hos dem går större mer synliga klockor hem.

(Jag generaliserar hårt här, jag tillhör skara 1 och gillar stora klockor likväl som små).

Ja hade ”nördarna” varit största kundgruppen hade ju många klockor garanterat varit mycket mindre.
 

Greven78

Cartier
Många klock-kännare och de riktigt intresserade gillar klockor som inte är fullt så stora och jag gissar att de som svarat tillhör den kategorin.

Likväl gissar jag att de som är den största köparskaran egentligen inte bryr sig sådär jättemycket om klockor utan gillar status och design (ffa den förstnämnda) och hos dem går större mer synliga klockor hem.

(Jag generaliserar hårt här, jag tillhör skara 1 och gillar stora klockor likväl som små).

3Jag tillhör den som vill ha en stor fet klocka, jag bryr mig inte så mycket vad den innehåller för skruvar och komponenter så länge den är riktigt snygg. Bara den håller så är jag nöjd. Jag kan dock tänka mig en lite diskretare klocka som Royal oak chrono men mindre än det blir fjompigt för mig.
 

mark knopfler

Breitling
Renhållning? Har ju haft min 15400 i några veckor nu, trivs utmärkt. Ville höra hur ni håller era rena, armbandet fångar ju upp en del...
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Renhållning? Har ju haft min 15400 i några veckor nu, trivs utmärkt. Ville höra hur ni håller era rena, armbandet fångar ju upp en del...
Sammetstrasa med 0,01g tryck per cm2, lätt lufttryck i form av en lätt bris under 1dm/s, skölj endast med heligt vatten och begränsa beröring till det av en välsignad oskuld. Annars repar du länken och riskerar att datumväxlingen hackar
 
Topp