• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Bally

Cartier
Då kom vi överens jag och Hedens guld.
IMG_20190612_144119.jpg
Stort grattis! Sjukt fet klocka.
Förväntar mig många bilder framöver!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
För en som är totalt novis i denna tråd; finns AP Royal Oak Chrono som quarts?
Träffade en ekonomisk rådgivare i veckan som jag ändå kände någon form av förtroende för, och tyckte mig ana att han kanske hade en AP på sig. Jodå, mycket riktigt, så var det. Och klockintresse fanns det bedyrades det.
Så jag bad att få titta på den. Trodde han skulle ta av sig den så det att gick att titta lite närmare. Det skedde inte, utan det blev en räcka-fram-armen-variant istället.
Då fick jag till min förvåning se att sekundvisaren tickade. Oväntat.
Och jag blev genast skeptisk. Vad är detta för en skojare egentligen?

Så. För att stilla min misstänksamhet; finns det Chronosar med tickande visare?
Modellen var som sagt Royal Oak fast Chrono.
 

Igge

Panerai
Dammodellen (33mm) fins väll i quartz, men det fins mig veterligen ingen chronograf i det segmentet.
Kan det vara så att det fins en äldre modell i quartz i likhet med tex Rolex oysterquartz?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För en som är totalt novis i denna tråd; finns AP Royal Oak Chrono som quarts?
Träffade en ekonomisk rådgivare i veckan som jag ändå kände någon form av förtroende för, och tyckte mig ana att han kanske hade en AP på sig. Jodå, mycket riktigt, så var det. Och klockintresse fanns det bedyrades det.
Så jag bad att få titta på den. Trodde han skulle ta av sig den så det att gick att titta lite närmare. Det skedde inte, utan det blev en räcka-fram-armen-variant istället.
Då fick jag till min förvåning se att sekundvisaren tickade. Oväntat.
Och jag blev genast skeptisk. Vad är detta för en skojare egentligen?

Så. För att stilla min misstänksamhet; finns det Chronosar med tickande visare?
Modellen var som sagt Royal Oak fast Chrono.
AP har bara använt quartz-urverk i några av sina modeller riktade till damer och då enbart tid, med eller utan datum beroende på modell.
Är du säker på att det stod audemars piguet på tavlan och att visaren tickade? Är annars rätt anmärkningsvärt att bära ett plagiat till ett kundmöte.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
AP har bara använt quartz-urverk i några av sina modeller riktade till damer och då enbart tid, med eller utan datum beroende på modell.
Är du säker på att det stod audemars piguet på tavlan och att visaren tickade? Är annars rätt anmärkningsvärt att bära ett plagiat till ett kundmöte.
Tidiga 33 mm var inga damur.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
För en som är totalt novis i denna tråd; finns AP Royal Oak Chrono som quarts?
Träffade en ekonomisk rådgivare i veckan som jag ändå kände någon form av förtroende för, och tyckte mig ana att han kanske hade en AP på sig. Jodå, mycket riktigt, så var det. Och klockintresse fanns det bedyrades det.
Så jag bad att få titta på den. Trodde han skulle ta av sig den så det att gick att titta lite närmare. Det skedde inte, utan det blev en räcka-fram-armen-variant istället.
Då fick jag till min förvåning se att sekundvisaren tickade. Oväntat.
Och jag blev genast skeptisk. Vad är detta för en skojare egentligen?

Så. För att stilla min misstänksamhet; finns det Chronosar med tickande visare?
Modellen var som sagt Royal Oak fast Chrono.
Av min erfarenhet så finns det märkeskopior och designkopior i alla ”samhällsklasser” och ”kretsar”. Sett många mångmiljonärer och människor med hög trovärdighet i sitt område som bär skräpklockor eller i vissa fall solklara märkeskopior.

Med andra ord är det ingen omöjlighet att denna persons klocka inte är en äkta AP då jag veterligen aldrig sett en kvarts kronograf.
Var det kronografvisaren som tickade eller sekundvisaren i subdial?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor

ironcastle

Patek
2-Faktor
Dammodellen (33mm) fins väll i quartz, men det fins mig veterligen ingen chronograf i det segmentet.
Kan det vara så att det fins en äldre modell i quartz i likhet med tex Rolex oysterquartz?

AP har bara använt quartz-urverk i några av sina modeller riktade till damer och då enbart tid, med eller utan datum beroende på modell.
Är du säker på att det stod audemars piguet på tavlan och att visaren tickade? Är annars rätt anmärkningsvärt att bära ett plagiat till ett kundmöte.
100% säker på att det var en AP. Även säker på att den tickade. Fick genast en fadd smak i munnen med hoppades att det var felaktigt. Men icke...
Det var en sån här.
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-41mm-aBlogtoWatch-01-1920.jpg
Jag uppfattade dock inte om det stod automatic på den. Men oavsett vilket känns det inte seriöst. Man blir ju tveksam även till resten runt en så person.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
100% säker på att det var en AP. Även säker på att den tickade. Fick genast en fadd smak i munnen med hoppades att det var felaktigt. Men icke...
Det var en sån här.
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-41mm-aBlogtoWatch-01-1920.jpg
Jag uppfattade dock inte om det stod automatic på den. Men oavsett vilket känns det inte seriöst. Man blir ju tveksam även till resten runt en så person.

Solklar fake isåfall. Jo tack, skulle fan inte kännas seriöst för fem öre i min mening. Tråkigt!
 

Primaris

Omega
100% säker på att det var en AP. Även säker på att den tickade. Fick genast en fadd smak i munnen med hoppades att det var felaktigt. Men icke...
Det var en sån här.
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chronograph-41mm-aBlogtoWatch-01-1920.jpg
Jag uppfattade dock inte om det stod automatic på den. Men oavsett vilket känns det inte seriöst. Man blir ju tveksam även till resten runt en så person.
Nästa gång du träffar honom frågar du om den är FAKE :) Och sen berätta varför du tror det!!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nästa gång du träffar honom frågar du om den är FAKE :) Och sen berätta varför du tror det!!
Ska jag.
Men förtroendet är naggat i kanten.
Som finansiell rådgivare har man en fake dyr klocka. Borde man inte att råd att köpa en äkta... :confused:
Jag går dit för att jag inte är duktig på sånt, men skulle om jag la mer på en klocka istället för flera, kunna skaffa en sån han har som fake... Och jag är inte finansiell rådgivare... :facepalm:
 
Topp