• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

catken09

Omega
750C8D38-A30E-49EE-AF76-BE424C417CE6.jpeg
En god natt bild
 

ademir84

Breitling
Hej,
Ny här på forumet och vet inte om jag skriver på rätt ställe nu men chansar.

Har nyligen köpt en Audemars Piguet RO 14800st och jag undrar om det är någon mer som har en liknande om ja, vart har ni servat era? Inte dags för min än men vill gärna höra hur andra har gjort. Tacksam för svar!
 

Bilagor

  • CA9241A2-AE5B-4626-BA39-A2DFDF0BD6BF.jpeg
    CA9241A2-AE5B-4626-BA39-A2DFDF0BD6BF.jpeg
    105 KB · Visningar: 10

Exakt anledning kan jag inte säga. Men det enkelgör logistik avsevärt, ger en mycket tydligare överblick i hur marknaden ändras och likande typ av information.
Enklare och tydligare informationsinhämtning, smidigare logistikled osv. Men säkerligen också för att få bättre koll på vem som har tillgång, och därmed strypa gråhandels tillgångspunkter mer.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Exakt anledning kan jag inte säga. Men det enkelgör logistik avsevärt, ger en mycket tydligare överblick i hur marknaden ändras och likande typ av information.
Enklare och tydligare informationsinhämtning, smidigare logistikled osv. Men säkerligen också för att få bättre koll på vem som har tillgång, och därmed strypa gråhandels tillgångspunkter mer.
Förmodligen rent ekonomiskt också, man tror man kan få högre marginaler.
 

VallMacks

Cartier
Köpte nytt band till min RO som monterades för ca 1,5 månad. Är detta ett rimligt slitage på den tiden? Har använt klockan mer eller mindre dagligen ska sägas, men ändå?
För det priset som AP tar ut (köpt på Nymans) så känns det märkligt.

Eller är jag helt ute och cyklar?

PS. Självklart har jag inte badat med bandet eller utsatt det för något annat vatten än svetten från min handled och eventuell luftfuktighet.

9CC57C90-2994-4E3B-AEFF-FFD3BE3E09EB.jpeg

3956E638-4FA4-4B5F-8C41-2384172AC16F.jpeg

992B217C-54C0-4494-BFB4-14597C770269.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Köpte nytt band till min RO som monterades för ca 1,5 månad. Är detta ett rimligt slitage på den tiden? Har använt klockan mer eller mindre dagligen ska sägas, men ändå?
För det priset som AP tar ut (köpt på Nymans) så känns det märkligt.

Eller är jag helt ute och cyklar?

PS. Självklart har jag inte badat med bandet eller utsatt det för något annat vatten än svetten från min handled och eventuell luftfuktighet.

9CC57C90-2994-4E3B-AEFF-FFD3BE3E09EB.jpeg

3956E638-4FA4-4B5F-8C41-2384172AC16F.jpeg

992B217C-54C0-4494-BFB4-14597C770269.jpeg
Ser ut som det potentiellt har blivit överböjt där men det går kanske inte ens med den konstruktionen. I vilket fall tycker jag det är solkar reklamation. Sedan är ett tips som du säkert redan känner till är att vara noga med att bandet ligger luftigt om du använder det varje dag så det kan torka ut. Annars slits det klart snabbare. Har dock inget med din fundering att göra.
 

Greven78

Cartier
Börjar bli dags för täthetsservice på min ROO. Bor i Göteborg och här finns ingen auktoriserad så jag får lämna klockan till Nymans i Stockholm. Hur gör ni som inte bor nära ett serviceställe. Tar ni tåget tur och retur för att lämna in klockan eller skickar ni på något vis?
 

VallMacks

Cartier
Ser ut som det potentiellt har blivit överböjt där men det går kanske inte ens med den konstruktionen. I vilket fall tycker jag det är solkar reklamation. Sedan är ett tips som du säkert redan känner till är att vara noga med att bandet ligger luftigt om du använder det varje dag så det kan torka ut. Annars slits det klart snabbare. Har dock inget med din fundering att göra.

Jag tar alltid av mig klockan när jag sover och låter den ligga vad som borde anses som "torrt".
Förstår vad du menar. Har dock mailat Nymans den 1 augusti utan att ha fått något svar. Känns lite märkligt.
 
Topp