• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Greven78

Cartier
Känner någon till någon trevlig klockhandlare på Rhodos så hojta till, är här i någon vecka till och det blir väl någon eftermiddag till lite shopping.
 

PJZ

Cartier
AP har som rekommendation att göra en täthetsservice vartannat år. Skulle bli förvånad om den inte håller tätt men känns onödigt att dra på sig en reparationskostnad på 200 lök, billigare att ta av den istället :)

Om man ska trycktesta sin klocka vartannat år, vad ligger en sån kostnad på ungefär?

Om det är större pengar äre värt för mig att ta med i min beräkning nu när jag går i tankarna på en RO
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om man ska trycktesta sin klocka vartannat år, vad ligger en sån kostnad på ungefär?

Om det är större pengar äre värt för mig att ta med i min beräkning nu när jag går i tankarna på en RO
Ska vara gratis i deras egna butiker och servicecenter:

Can I swim with my watch?

Yes, if your watch is water-resistant. We encourage you to test its water-resistance on a yearly basis at our repair centers or boutiques. This control is complimentary.
https://www.audemarspiguet.com/en/service/faq/life-and-care/
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Simma, bada, duscha - allmän kontakt med vatten I guess.

Äre nått att undvika eller har jag missat något?
Jag har simmat, bubblat, bastat, duschat, regelbundet i 3,5 år med min 15400. Inga konstigheter.
Är med till USA just nu:
8FBDE457-A13D-472A-A72F-3044238AC675.jpeg
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Precis vad jag vill höra!

Sneglat något på 15500?
Har hållt i ett par. De är fina, hade jag inte haft en 15400 hade en nog legat högt på inköpslistan. Urverket i i nya 15500 är lockande men å andra sidan är det synd att den blivit lite tjockare. Kommer nog behålla min 15400 som jag köpte ny och som har byggt upp sentimentalt värde genom åren.

Är du spekulant på en?
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Har hållt i ett par. De är fina, hade jag inte haft en 15400 hade en nog legat högt på inköpslistan. Urverket i i nya 15500 är lockande men å andra sidan är det synd att den blivit lite tjockare. Kommer nog behålla min 15400 som jag köpte ny och som har byggt upp sentimentalt värde genom åren.

Är du spekulant på en?

Förstår dig helt. Yes det är jag.. men verkar vara trögt att få tag i. Har inga relationer med AP då jag aldrig ägt någon. Snackar om 1-3 års väntetid minimum. Vettefan vad jag ska tro..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Förstår dig helt. Yes det är jag.. men verkar vara trögt att få tag i. Har inga relationer med AP då jag aldrig ägt någon. Snackar om 1-3 års väntetid minimum. Vettefan vad jag ska tro..
Har väntat 1 år på en 15500. Vi får väl se om jag får den stora ”äran” att köpa en innan den slutar tillverkas :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
För oss oinvigda- vad är detta?

Priset för att tjacka en 15500st från andra än AD tycks inte vara överdrivet högt jämfört med list. Ser ganska många som bjuds ut för under USD/CHF 24500. Har inte koll på aktuellt listpris i Sverige men någonstans runt 215?

Tack för du frågade om "APs digitala pryl" - ingen som helst susning jag heller om vad det är för nått haha!

$19.300 dollar ex. moms är priset jag fick här av en AD :) verkar inte finnas nån prutmån i allafall, hah!
 

Greven78

Cartier
Hej. Mitt emot hamnen har du en Rolex shop som jag vet att många handlar där. Finns andra märke också.
NICK SARLIS & Co är namn på butiken. Lycka till

Jag var där nu ikväll, hade enbart Rolex, frågade om de hade någon Sea-dweller men den blev såld igår sa han, lögn eller ej. Kan säkert inte få så mycket bättre pris än hemma men kul att kolla iaf.
 

Sweden75

Breitling
Jag var där nu ikväll, hade enbart Rolex, frågade om de hade någon Sea-dweller men den blev såld igår sa han, lögn eller ej. Kan säkert inte få så mycket bättre pris än hemma men kul att kolla iaf.
Jag bodde på Rhodos innan och vet att alla handlade hos han och att han har alltid klockor på lager. Det ska finnas en till i gamla stan , men vet ej om den finns kvar.
 
Topp