• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

konkret

Cartier
2-Faktor
@Aurum Hoppas det är OK att jag taggar och rådfrågar dig. Du brukar vara en höjdare vad jag sett i andra trådar att kunna påpeka skick på vintage-ur. Har du något att anmärka på denna - något jag bör vara skeptisk mot? Mailade dem och frågade hur de hade mätt. De kom fram till måttet 35mm exklusive krona.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Aurum Hoppas det är OK att jag taggar och rådfrågar dig. Du brukar vara en höjdare vad jag sett i andra trådar att kunna påpeka skick på vintage-ur. Har du något att anmärka på denna - något jag bör vara skeptisk mot? Mailade dem och frågade hur de hade mätt. De kom fram till måttet 35mm exklusive krona.

https://www.bukowskis.com/sv/lots/1193423-audemars-piguet-royal-oak-armbandsur-35-mm
Tycker den ser väldigt fin ut. Du ser oxideringen på index närmast centrum. Sedan ser packningen under glasringen lite knas ut, lär inte varit AP som öppnat senast.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Kan räkna till 22-23 länkbitar på nedan länk. Vet ni om detta skulle passa en handled på runt 18cm?
4C54283B-A89C-4BC0-B28C-352CAF2C8B59.png
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag köpte en klocka Royal Oak 15300 för ett år sedan via Chrono24. Det var mitt första klockköp. Klockan kom med originalhandlingar och box, säljaren var solid med många fina omdömen. I annonsen stod det att klockan var daterad till 2012. När jag hörde av mig till en klockhandlare för att höra hur mycket jag kunde få för klockan var priset aningen lägre, då klockan ej var daterad.

Min fråga, kan AP utfärda datering i efterhand eller bör jag kontakta säljaren?

Stort tack för svar!
Du kan beställa ett extract from the archives samt certificate of Authentication...
https://www.audemarspiguet.com/en/service/services-prices/
 

Zingo

Rolex
Hej,

Jag köpte en klocka Royal Oak 15300 för ett år sedan via Chrono24. Det var mitt första klockköp. Klockan kom med originalhandlingar och box, säljaren var solid med många fina omdömen. I annonsen stod det att klockan var daterad till 2012. När jag hörde av mig till en klockhandlare för att höra hur mycket jag kunde få för klockan var priset aningen lägre, då klockan ej var daterad.

Min fråga, kan AP utfärda datering i efterhand eller bör jag kontakta säljaren?

Stort tack för svar!
Vad står det på orginalhandlingarna dvs cert?
 

Saatxi

Breitling
Hej alla AP gurus. Behöver er hjälp men vet ej om detta är rätt tråd?

Har en kollega som har en kollega som han säger sig ha ärvt och som saknar dokumentation.
Kan någon av er bedöma dess äkthet och värde?


Tack på förhand ❤️
 

Bilagor

  • Screenshot_20191130_164722.jpg
    Screenshot_20191130_164722.jpg
    87.2 KB · Visningar: 5
  • Screenshot_20191130_164747.jpg
    Screenshot_20191130_164747.jpg
    138.6 KB · Visningar: 4
Topp