• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Saatxi

Breitling
Nyreggade medlemmar med ärvda klockor har en makalös statistik på släktingar med tveksam moral. :oldman:
Nu ska vi inte leka Sherlock.
Har inte påstått att klockan skulle vara äkta och det finna ingen anledning att uppfinna en historia för att ställa en fråga om klockans äkthet. Fast du som är så genomskärande vass kanske kan förklara vilket motiv som skulle ligga bakom en påhittad historia? Måste väl isf finnas en vinning bakom?
Slappna av och ät lite chipa.
Just det faktum att jag är nyreggad kanske skulle vara logik nog för att förstå att jag inte kunde vara behjälplig med att ge honom svar på hans fråga
 

Zingo

Rolex
Nu ska vi inte leka Sherlock.
Har inte påstått att klockan skulle vara äkta och det finna ingen anledning att uppfinna en historia för att ställa en fråga om klockans äkthet. Fast du som är så genomskärande vass kanske kan förklara vilket motiv som skulle ligga bakom en påhittad historia? Måste väl isf finnas en vinning bakom?
Slappna av och ät lite chipa.
Just det faktum att jag är nyreggad kanske skulle vara logik nog för att förstå att jag inte kunde vara behjälplig med att ge honom svar på hans fråga
Statistiken är som den är. Det är ju tämligen ofta nyreggade medlemmar frågar detta och tämligen ofta de har just ärvt den klockan. Utfallet är oftast att det är dåliga kopior. Så även denna gång. Således synes det vara många som har släktingar (eller vänner) med tveksam moral som bär dåliga kopior. Kan bara beklaga att även du drabbades av sådant arv.
 

Magellan

Omega
Lånar en dualtime av en vän :)
884155F4-1B92-4C6E-AB50-659A54EA4A6B.jpeg
BEBFB70C-A6CB-4FDF-824E-C548579A68F6.jpeg
Dual time, så fin. Komplikationen jag skulle ha mest användning för, den eller en GMT.
 
Topp