• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

The lord

Audemars
IMG_20191130_122611.jpg
Har även en svart tavla, då jag har bytt till blå.
IMG_20190118_105748.jpg
 

Magellan

Omega
Var förbi AD. Väntetiden är nu på +2 år , inte 9-16 månader som det var sagt från början. På en RO 37mm.
Lite otaggad blev jag. Jag som knappt orkar stå och köa för att äta lunch.
Kom hem från Paris, gick för skojs skull förbi Rolex, samt Rolex i på CDG. Helt tomt i butiken. Fanns typ 4 klockor.
Förstår att dom stryper till och skapar efterfrågan och kötider. Men det såg rätt larvigt ut.
 

HTran

Omega
Var förbi AD. Väntetiden är nu på +2 år , inte 9-16 månader som det var sagt från början. På en RO 37mm.
Lite otaggad blev jag. Jag som knappt orkar stå och köa för att äta lunch.
Kom hem från Paris, gick för skojs skull förbi Rolex, samt Rolex i på CDG. Helt tomt i butiken. Fanns typ 4 klockor.
Förstår att dom stryper till och skapar efterfrågan och kötider. Men det såg rätt larvigt ut.
Håller med, var förbi Rolex i Bangkok, samma sak där. Endast DJ inne.
 

HebbeM3

Omega
Hej på er alla AP-fantaster.

Jag är väldigt dåligt påläst på AP men är främst intresserad av Royal Oak och då 37mm eller 41mm.
Vad jag har förstått så heter 37mm 15450
Och 41mm 15400.
15500 då, är det en uppdaterad ersättare av 15400?

Och vad är listpriset på dessa i butik idag?
Har de precis som Rolex gjort en prisjustering till detta året?
Har svårt att hitta det, hittar endast andrahandspriser hos gråhandlare eller privatpersoner.

Tack på förhand.
 

Bonumm

Panerai
Hej på er alla AP-fantaster.

Jag är väldigt dåligt påläst på AP men är främst intresserad av Royal Oak och då 37mm eller 41mm.
Vad jag har förstått så heter 37mm 15450
Och 41mm 15400.
15500 då, är det en uppdaterad ersättare av 15400?

Och vad är listpriset på dessa i butik idag?
Har de precis som Rolex gjort en prisjustering till detta året?
Har svårt att hitta det, hittar endast andrahandspriser hos gråhandlare eller privatpersoner.

Tack på förhand.
15450 i stål listar 192k och 570k i guld.
Sedan så är det 15500 som ersätter 15400 och den är också 41mm. Vet ej vad den listar.
 

The lord

Audemars
Jag är ingen expert på polering men det känns som att det skulle vara svårt att polera en Royal Oak, man vill ju inte köpa en så dyr klocka som är fult polerad.
 

Bonumm

Panerai
Jag
andra bilden, kan vara ljuset och bilden men ser inte poleringen på länkbitarna i mitten lite ojämn ut?
Jag är ingen expert men jag tyckte det var några småsaker som inte var helt hundra. Kommer att leta en 15450 då jag tyckte 37mm satt bättre på mig.
Blev lite förvånad över länken på AP, tyckte den upplevdes som lite "rasslig". Provade en ny 15450 och det var samma rassel på den. Är van rolex länk och tycker den känns mera robust.
 
Topp