• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
8C11AE0E-A695-4129-9792-F96915AFB49F.jpeg


Den gråa tavlan på 15500 är galen tycker jag :)
Riktigt bra :cigar: klart blåa är bra men gråa är nästan lika bra...
 

Svante7

Omega
Jag kan inte uttala mig om hur verken skiljer sig i stabilitet. Möjligtvis så tycker jag att det nya verket är lite snyggare :)
Jag badar typ inte alls. Aldrig gjort det med en Royal Oak iaf. Jag skulle dock inte vara rädd för intrång av vatten. Snarare att sand eller dylikt skulle repa klockan :banghead:
 

Svante7

Omega
Tycker du verkligen det är stor skillnad på en Royal Oak och en Royal Oak mer än storleken och detaljer?

Det är två helt olika klockor :) vad mer skall skilja än storleken och detaljerna? Jag tycker att proportionerna är helt annorlunda. För höjden på klockan kanske 41mm är mer lämpat. Jag är inte säker. Länkarna är olika breda. ”Automatic” är borttaget på 15500. Datumet sitter längre åt höger. Finns massa saker. Urverken såklart. Osv osv.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Det är två helt olika klockor :) vad mer skall skilja än storleken och detaljerna? Jag tycker att proportionerna är helt annorlunda. För höjden på klockan kanske 41mm är mer lämpat. Jag är inte säker. Länkarna är olika breda. ”Automatic” är borttaget på 15500. Datumet sitter längre åt höger. Finns massa saker. Urverken såklart. Osv osv.
Vilken av dom gillar du bäst?
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Vill ha den där nått så förbannat mycket... löjligt schysst! Hur stora handleder har du och hur tycker du den sitter? Är lite kluven på vilken som är bäst, 37an eller 41:an till mina 19cm handleder.
Jag har 17,5-18 cm handled och för mig funkar 15500, men det är precis på gränsen. Den sitter inte helt perfekt kanske. (Se bild högre upp i tråden på 15400)
Jag upplevde att 15400 satt marginellt bättre, höjden gör viss skillnad dem emellan. Men mkt är nog bara känslan av att 15500 enl mig upplevs lite större då tavlan är utformad på annat sätt. För mig är verket i 15500 mkt snyggare och mer proportionerligt klockan.

15450 vs 15500 är ju stooor skillnad rent storleksmässigt och upplevelse. Länkens bredd dem emellan är påtaglig.

För mig landar det i vad man gillar bäst i size och vad du har för andra preferenser.
Galet fina klockor båda två :)

Men för att svara på din fråga, tror jag att du kan ha 15500 med den handleden....
 

Antonagj

Breitling
Är lite sugen på en 14790. Är det någon som har ägt en? Min enda farhåga är att den hela tiden kommer kännas som "lillebror".
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Är lite sugen på en 14790. Är det någon som har ägt en? Min enda farhåga är att den hela tiden kommer kännas som "lillebror".
Den är, enligt mig, en väldigt bra RO. Jag har själv inte en men testat ett antal och skulle väldigt gärna villa äga en. Det är en väldigt bra storlek som passar fint på både mindre och större handleder.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nej, det är enda bilden som visar hur tjock boett den nya har jämfört med originalet. Ingen konstig vinkel alls.

Jag tycker just den vinkeln är märkligt. Tror aldrig jag sett den användas i produktbilder tidigare.

Sett från denna sida:

audemars-piguet-remaster01-chronograph-4.jpg


Tycker jag inte den ser så märklig ut.
Den är lika tjock som en Patek 5004 typ.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker just den vinkeln är märkligt. Tror aldrig jag sett den användas i produktbilder tidigare.

Sett från denna sida:

audemars-piguet-remaster01-chronograph-4.jpg


Tycker jag inte den ser så märklig ut.
Den är lika tjock som en Patek 5004 typ.
Jag tycker den ser märklig ut. Speciellt då man kopierat allt annat från originalet. Hur någon Patek ser ut känns inte så relevant.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
fancy lugs, är trots namnet aldrig särskilt snyggt, ett nytt bottennapp av AP som borde inse att dom ska hålla sig till Royal Oak serien...
Fancy lugs är fint på smäckra ur, men de görs ju knappt längre. Hade varit fantastiskt tråkigt att ge upp och endast köra på mutterdesignen. Man hade däremot kunnat önska att deras försök vore lite bättre än de senaste.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fancy lugs är fint på smäckra ur, men de görs ju knappt längre. Hade varit fantastiskt tråkigt att ge upp och endast köra på mutterdesignen. Man hade däremot kunnat önska att deras försök vore lite bättre än de senaste.

Allt är ju bättre än code 11:59.
Man släppte väl denna under förra året iofs: (förvisso uppföljning på en modell från 2017 men ändå)


https://www.hodinkee.com/articles/a...calendar-openworked-black-ceramic-introducing

Även om den är ”mutterdesign” så tycker iaf jag att den är väldigt cool!
 
Topp