• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

konkret

Cartier
2-Faktor
Antingen skicka befintlig bezel till oberoende urmakare för att strippas på gummi.
Alt köpa en bezel av handlare, AD kommer inte sälja dig en bezel som inte är till denna referens.
Jag bör ha nån bezel I lager om det blir aktuellt.
Tänkte att det skulle bli lite problem via AD. Tänkte inte alls på att gummit kunde strippas för att få fram underliggande stål. Då ser jag till att komma ihåg om det skulle bli aktuellt, tack för hjälpen!
 
  • Like
Reactions: SWC

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
5F54396B-33C8-4517-A39A-CC1C29F0E233.jpeg

hmmm.

Har den här avhandlats? Gissar att det är en ny modell? Postades just på instagram av AP. Gillar tavlan. Men knapparnas rundhet.... hmm.

Edit: att den är i tvåton känns inte så fräscht.
E1D93DE8-4F46-4998-8252-97D4752ABCC6.jpeg
 
Senast ändrad:

ChumpTime

Panerai
Någon här med erfarenheter och snabbt utlåtande av ROO - 26480TI.OO.A027CA.01
42 mm i titan...

Överlag fin. Provat flertal gånger. Lite platt intryck i vissa ljuslägen såsom titan brukar vara. Sitter stort och mkt lätt på armen vilket kan uppfattas som både bra eller dåligt. föredrar keramik pga att repor på titan är det värsta som finns.

26480TI är enda alternativet just nu om man vill ha 42mm ROOC med rektangulära knappar och tri-compax-layout på subdials. Satt och funderade på 26480 själv men räknar kallt med att det kommer fler liknande modeller i keramik eller stål. Ev med nytt urverk 4401.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Överlag fin. Provat flertal gånger. Lite platt intryck i vissa ljuslägen såsom titan brukar vara. Sitter stort och mkt lätt på armen vilket kan uppfattas som både bra eller dåligt. föredrar keramik pga att repor på titan är det värsta som finns.

26480TI är enda alternativet just nu om man vill ha 42mm ROOC med rektangulära knappar och tri-compax-layout på subdials. Satt och funderade på 26480 själv men räknar kallt med att det kommer fler liknande modeller i keramik eller stål. Ev med nytt urverk 4401.
Stort tack för bra utlägg.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ar det sa sakert?
Eller menar du att de oavsett vad jag vill ha bestaller en sadan at mig [aven om vantetiden givetvis kan vara lang]?

Isafall kan man ju undra varfor begmarknaden ser ut som den gor pa vissa modeller som fortfarande skall ga att kopa over disk.

Vad jag menade är att Boutique åtminstone har tilldelning på klockor.
Finns väl en handfull AD´s som fortfarande får dom bättre bitarna tex Westime, Ginotti och ECJ men merparten går mot att bli av med märket.
Att du skulle få köpa en premium bit över disk är bara att glömma om du inte har historik alt handlar en tourbillon eller isad damklocka i samma köp.
 

jmspar123

Cartier
Vad jag menade är att Boutique åtminstone har tilldelning på klockor.
Finns väl en handfull AD´s som fortfarande får dom bättre bitarna tex Westime, Ginotti och ECJ men merparten går mot att bli av med märket.
Att du skulle få köpa en premium bit över disk är bara att glömma om du inte har historik alt handlar en tourbillon eller isad damklocka i samma köp.

Da forstar jag hur du menar.
Sa om klockan jag vill ha finns hos en AD [ej Boutique] sa ar skillnaden ungefar lite samre gratis sprit,ingen reklamhatt och hardare stolar?
 
Nån som vet hur det är med tillgänglighet på AP Royal Oak Chronograph i butikerna? Vad är listpriset?
Om det är en lika dum fråga som om det är lätt att hitta en ståldaytona över disk ber jag om ursäkt för frågan... Helt färsk på detta med AP som ni nog förstått...
upload_2020-7-2_16-42-54.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp