• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nån som vet hur det är med tillgänglighet på AP Royal Oak Chronograph i butikerna? Vad är listpriset?
upload_2020-7-2_16-42-54.jpeg

Inte skyltat iaf. 29,100€
 
Ringde Nymans, svarade inte men man kunde skriva upp sig på en lista för att få bli uppringd, det var ju ett litet steg framåt
 

ChumpTime

Panerai
Nån som vet hur det är med tillgänglighet på AP Royal Oak Chronograph i butikerna? Vad är listpriset?
Om det är en lika dum fråga som om det är lätt att hitta en ståldaytona över disk ber jag om ursäkt för frågan... Helt färsk på detta med AP som ni nog förstått...
upload_2020-7-2_16-42-54.jpeg

Jag har blivit lovad och väntat på ”nästa som kommer in” sedan februari. Fick också berättat att det är mindre sannolikt med blå tavla jfr de andra två. Ej fått nån indikation på när den kommer. Har viss spendinghistorik hos Nymans också så att komma in på måfå och kunna få en 26331ST är nog inget man ska räkna med.
 

marlun

Rolex
Grymt trevlig storlek, sitter perfekt på dig.
Gratulerar till en fin rackare!
Tackar! Detta är utan tvekan den bekvämaste klockan jag har ägt hittills. Storleken känns helt rätt på min handled som mäter 16.5 cm. Boetten är bara 7.5 mm hög och länken är nätt och fin. Hade inte testat modellen innan jag slog till, och måste säga att jag är positivt överraskad. Hade en 15300 tidigare, och denna känns bättre i och med att jag har små handleder
 

olidolyckan

Breitling
Hej,

Jag har en AP RO ref 15300. Jag har använt denne någon enstaka dag sedan låtit den ligga hemma under veckor för att sedan använda den igen i någon dag. Imorse när jag skulle till jobbet hoppade jag på en elsparkcykel, där färden var lite bumping. När jag var framme vid jobbet så hade inte klockan börjat gå igen, har försökt skruva upp den manuellt två gånger nu med 20 varv vardera gång. Det har nu gått 2h utan att den har börjat gå igen.

Någon som vet vad detta kan bero på? Inbillar jag mig att den studsiga resan med en elsparkcykel orsakat detta?

Stort tacksam för feedback från er med erfarenhet!
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Hej,

Jag har en AP RO ref 15300. Jag har använt denne någon enstaka dag sedan låtit den ligga hemma under veckor för att sedan använda den igen i någon dag. Imorse när jag skulle till jobbet hoppade jag på en elsparkcykel, där färden var lite bumping. När jag var framme vid jobbet så hade inte klockan börjat gå igen, har försökt skruva upp den manuellt två gånger nu med 20 varv vardera gång. Det har nu gått 2h utan att den har börjat gå igen.

Någon som vet vad detta kan bero på? Inbillar jag mig att den studsiga resan med en elsparkcykel orsakat detta?


Tror tyvärr den måste till uris, oklart om det skulle vara färden på en spark som gjorde detta, beror helt på hur skakigt det var och klockans mående innan. Service är nog att vänta, du nämner inte när den servades senast?
 

olidolyckan

Breitling
Tack för ditt svar! Köpte klockan för 2-3 år sedan och har ingen servicehistorik på den, är från 2010. Var hos nyman och de fick igång den, men behöver servas, kommer kosta mellan 8-18tkr.

Om jag skulle lägga klockan på hyllan, se det som en investering, och sälja den om låt oss säga 10 år. Kommer service behovet att vara mycket störra med risk att den går sönder helt. Eller spelar det ingen roll om jag servar nu eller om 10 år?
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Tack för ditt svar! Köpte klockan för 2-3 år sedan och har ingen servicehistorik på den, är från 2010. Var hos nyman och de fick igång den, men behöver servas, kommer kosta mellan 8-18tkr.

Om jag skulle lägga klockan på hyllan, se det som en investering, och sälja den om låt oss säga 10 år. Kommer service behovet att vara mycket störra med risk att den går sönder helt. Eller spelar det ingen roll om jag servar nu eller om 10 år?
Serva den och använd den!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack för ditt svar! Köpte klockan för 2-3 år sedan och har ingen servicehistorik på den, är från 2010. Var hos nyman och de fick igång den, men behöver servas, kommer kosta mellan 8-18tkr.

Om jag skulle lägga klockan på hyllan, se det som en investering, och sälja den om låt oss säga 10 år. Kommer service behovet att vara mycket störra med risk att den går sönder helt. Eller spelar det ingen roll om jag servar nu eller om 10 år?
Det kan dessvärre bli rätt våldsamma stötar för en klocka på en sån scooter. Fungerar den normalt nu? Nymans konstaterade inte någon form av stödskada?
Serva nu eller senare finns det många åsikter om... Om klockan bara ska ligga spelar det ingen roll egentligen, men å andra sidan kommer det nog inte bli billigare i framtiden med service
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Det kan dessvärre bli rätt våldsamma stötar för en klocka på en sån scooter. Fungerar den normalt nu? Nymans konstaterade inte någon form av stödskada?
Serva nu eller senare finns det många åsikter om... Om klockan bara ska ligga spelar det ingen roll egentligen, men å andra sidan kommer det nog inte bli billigare i framtiden med service
Men ur perspektivet att den har några år på nacken och ingen servicehistorik kan det vara fint att skaffa sig historiken redan nu.
 

oystercase

Cartier
IMG_20200711_105120.jpg
Ibland har man tur.

Spännet på min RO chrono låste inte som det skulle. Jag öppnade för att kolla och göra rent. Självklart hade ena fjädern brustit och i coronatider är det svårt att komma till AD.
Samma sak hände min 15300 för några år sedan och den brustna 15300 fjädern som jag hade kvar hade exakt rätt längd för att passa i chronos lås.
 
Topp