• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

ChumpTime

Panerai
Kommer ju se gigantisk ut på en kvinna...

Just den här hamnar väl snarare i samma segment som AP-klockorna nedan, dvs i ett sammanhang med estetik där storlek på klocka vs storlek på handled är mer eller mindre helt irrelevant.
CCA9E8ED-4604-4154-ADB1-ABE5CCB6A68A.jpeg
 
Skulle ni som vet säga att ”marknadspriset” på en Ny Royak oak perpetual calendar (blå tavla) i stål är minst sitt listpris i dagsläget?
(List ligger väl runt 660 om jag inte minns fel)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Skulle ni som vet säga att ”marknadspriset” på en Ny Royak oak perpetual calendar (blå tavla) i stål är minst sitt listpris i dagsläget?
(List ligger väl runt 660 om jag inte minns fel)

Ja det skulle jag allt säga. Är ju inte direkt en modell som dyker upp här på Köp & Sälj titt som tätt så man har stenkoll på prisbilden men en titt på utbudet hos handlare på Chrono24 säger ju att de billigaste ligger runt listpris.
 
Ok, tack för svaren!
Chrono24 har jag kollat på men där ligger inte så många, bara 11st varav 6 i USA (där det tillkommer VAT osv) och utöver det är 3 med pris vid förfrågan...
M.a.o. inte någon direkt vägledning där...
 

DMechanics

Breitling
Hej,
Jag undrar om det är någon som vet hur/om man kan ta reda på hur många exemplar av en viss AP modell har tillverkats. AP är ju kända för att tillverka få klockor årligen, har för mig att i dagsläget tillverkas närmare 40000 enheter per år. Men vore ändå kul att veta hur många av varje modell som har tillverkats historiskt.
Tack på förhand!
 

RailBird

Omega
Hej,
Jag undrar om det är någon som vet hur/om man kan ta reda på hur många exemplar av en viss AP modell har tillverkats. AP är ju kända för att tillverka få klockor årligen, har för mig att i dagsläget tillverkas närmare 40000 enheter per år. Men vore ändå kul att veta hur många av varje modell som har tillverkats historiskt.
Tack på förhand!
Tror inte det är något de är helt öppna med. Har iofs inga konkreta belägg för det påståendet men någon annan kanske vet säkert?
 
Topp