• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

E

EltonBelton

Guest
D915E8F5-9A6C-407E-8379-985322D89EC4.jpeg
Snygg! Hur många mm är en sådan modell samt hur hög är den? :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Ramlade in på en gammal "Important watches" hos Kaplans där dessa två såldes, his and hers. Båda från 1982 ish, vore lite kul om det var så att ett par köpte dem tillsammans. Tuffa tycker jag. 29x33 herr och 23x27 dam, båda i vitguld 18k.
AP1.jpeg
AP2.jpeg
 

Bonumm

Panerai
Fasiken va AP verkar ha dragit iväg i pris. Köpte min blåa 15450 för 219k i våras och nu ligger de på chrono24 ifrån 275 och uppåt. Kan de verkligen säljas för de priserna? Listpriset efter höjningen senast är ju 234k. Man kanske måste uppdatera försäkringen.
Måste ta och fixa värderingsintyg på lite klockor snart tror jag.
 

ScubaKing

Audemars
De är boutique only. Och AP-Boutiques har typ alla modeller i lager. Är mer eller mindre tvång på att köpa en 11:59 först. om man vill ha en boutique-exclusive Royal Oak t.ex 15202.

Jag tippar på att de har sålt sisådär.

Så i princip måste man betala några tre hundra tusen kronor och köpa en modell man egentligen inte vill ha, för att sedan ha "möjligheten" att få betala en fyra hundra tusen till för den klockan man var ute efter från början? Klockindustrin är verkligen märklig.....:confused:. Och klockindustrins konsumenter måste vara idioter :hungover:
 
Är det någon här som har erfarenhet av alternativa band till AP, dvs icke original? Tänker på typ rubber-b, horus straps etc? APs original är ju minst sagt pricey, 4 500kr för gummi och över 8 000kr för alligator...
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon här som har erfarenhet av alternativa band till AP, dvs icke original? Tänker på typ rubber-b, horus straps etc? APs original är ju minst sagt pricey, 4 500kr för gummi och över 8 000kr för alligator...
Har bra erfarenhet av Horus. APbands.com har tidigare varit riktigt dålig passform på.
Alternativt kontakta någon av AP’s butiker i EU då det skiljer ordentlig i pris jämfört med Sverige.
 
Har bra erfarenhet av Horus. APbands.com har tidigare varit riktigt dålig passform på.
Alternativt kontakta någon av AP’s butiker i EU då det skiljer ordentlig i pris jämfört med Sverige.
Tack! Det är nog Horus som intresserat mig mest. Intressant med APbands, misstänkte att det var skräp mtp kass hemsida och på bilderna ser banden inte så bra ut. Jag ska testa kontakta lite boutiques i europa för att jämföra priserna också :)
 
  • Like
Reactions: SWC

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är det någon som hört hur det går med Code 11.59? Man hör inget direkt om dem (kom några nya färgsättningar för ett tag sedan) och ser dem nästan aldrig i media (typ Instagram). Säljs det några eller är det så illa som många (jag inräknat) befarade vid släppet?
Ser att det ligger en till salu för ganska stora pengar på Köp/Sälj av handlare. Vad kostar de som nya? Stora rabatter ifall de inte är efterfrågade?
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-code-11-59-blue-41mm-new.139046/#post-3546887
EEF79F0C-E7FF-4A7A-BA7D-891DA05EAA0F.jpeg
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som hört hur det går med Code 11.59? Man hör inget direkt om dem (kom några nya färgsättningar för ett tag sedan) och ser dem nästan aldrig i media (typ Instagram). Säljs det några eller är det så illa som många (jag inräknat) befarade vid släppet?
Ser att det ligger en till salu för ganska stora pengar på Köp/Sälj av handlare. Vad kostar de som nya? Stora rabatter ifall de inte är efterfrågade?
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-code-11-59-blue-41mm-new.139046/#post-3546887
EEF79F0C-E7FF-4A7A-BA7D-891DA05EAA0F.jpeg

Merparten säljs tillsammans med någon premium bit.
Inga rabatter hos Boutique.
List är 29,100€
 
Topp