• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

TouchingEvil

Cartier
En liten fråa, hur viktigt är det med full set och hur skulle ni förhandla pris utan original kvitto och en annan ap box ? Kvitto och warranty får man av butiken.
 

_jonte

Patek
Svart 26320.. hur kul?
Proportioner, storlek, "liv", osv..?
Ni som äger/provat?
(@Niklas mfl.)
audemars-piguet-royal-oak-automatic.jpg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Svart 26320.. hur kul?
Proportioner, storlek, "liv", osv..?
Ni som äger/provat?
(@Niklas mfl.)
audemars-piguet-royal-oak-automatic.jpg

Jag hade min 26320 samtidigt som en ROO Safari och ROC'en var då i mina ögon en tunn och elegant kronograf i jämförelse med Safarin. Vilket i och för sig är sant men det är ändå en ganska stor pjäs med den integrerade länken.
Men den är väldigt snygg och cool, proportionerna tycker jag är bra med sub-dials som fyller ut tavlan snyggt. Datum på trekvart är en smaksak men verkligen inget jag störde mig på.
Om du gillar den så är det bara att köra, efter en provning av storleken så klart.
Anledning till att jag sålde var att jag gick ner i storlekar på hela samlingen för något år sedan och då tyckte jag den var lite för stor.
Från denna bild är det endast Jumbon (15202) kvar idag.
IMG_0629.JPG


Men om jag skulle köpa en ROC idag så skulle jag personligen leta efter ett bra ock skarpt ex av denna fantastiska 26300 :)
(Bild fån internet)
Watchchronology-37.jpg
 

_jonte

Patek
Jag hade min 26320 samtidigt som en ROO Safari och ROC'en var då i mina ögon en tunn och elegant kronograf i jämförelse med Safarin. Vilket i och för sig är sant men det är ändå en ganska stor pjäs med den integrerade länken.
Men den är väldigt snygg och cool, proportionerna tycker jag är bra med sub-dials som fyller ut tavlan snyggt. Datum på trekvart är en smaksak men verkligen inget jag störde mig på.
Om du gillar den så är det bara att köra, efter en provning av storleken så klart.
Anledning till att jag sålde var att jag gick ner i storlekar på hela samlingen för något år sedan och då tyckte jag den var lite för stor.
Från denna bild är det endast Jumbon (15202) kvar idag.
IMG_0629.JPG


Men om jag skulle köpa en ROC idag så skulle jag personligen leta efter ett bra ock skarpt ex av denna fantastiska 26300 :)
(Bild fån internet)
Watchchronology-37.jpg
Ja den 26300 med Panda är sjukt fin. Har tittat på den många gånger men tänkt den blir för liten. Borde sitta ungefär som en 15300, fast lite tjockare då? (Tycker 15300 är för liten..) Ägt nån 39mm chrono?
Har en Diver nu om jag gillar skarpt och storleken är ok. Men den känns lite klossig ibland, och saknar länken.
39mm chrono vs 41mm chrono?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Ja den 26300 med Panda är sjukt fin. Har tittat på den många gånger men tänkt den blir för liten. Borde sitta ungefär som en 15300, fast lite tjockare då? (Tycker 15300 är för liten..) Ägt nån 39mm chrono?
Har en Diver nu om jag gillar skarpt och storleken är ok. Men den känns lite klossig ibland, och saknar länken.
39mm chrono vs 41mm chrono?

Men då är det bara att köra! ;)
Har inte haft någon AP 39mm krono men har en 15300 som jag tycker är perfekt i storlek, och tycker du den är för liten så måste ju 26320 bli perfekt för dig. Speciellt som du gillar storleken på divern.
Här är en gammal bild med 26320 på min 18cm handled.
IMG_0562.JPG
 

_jonte

Patek
Men då är det bara att köra! ;)
Har inte haft någon AP 39mm krono men har en 15300 som jag tycker är perfekt i storlek, och tycker du den är för liten så måste ju 26320 bli perfekt för dig. Speciellt som du gillar storleken på divern.
Här är en gammal bild med 26320 på min 18cm handled.
IMG_0562.JPG
Svårt detta, måste nog prova dem. Dock är Pandan så pass fin att det kanske bara är "att köra på".. :D
Egentligen inget fan av 41mm 15400, mest pga att proportionerna känns fel.
Tack @Niklas!
 

Oew

Rolex
Ingen som tänkt köpa en TT diver i tantal/rosé!?
Har suktat efter den här så länge. Ruskigt sommarfräsch och med ett vitt gummi är man redo för club 55
IMG_4588.PNG
 
Topp