• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Faktiskt inte, den jag testade idag var bland de absolut bästa hittills. Satt som en smäck, har mer funderingar kring service. Intervall, kostnad etc. några erfarenheter?
39mm? Helt övertygad om att den har samma länk som 15300. Har jag tokigt fel? :)

Service var 5-7 år om du frågar AP/återförsäljare. Kostnad ca 15k. Har aldrig haft en dual time så kan inte hjälpa så specifikt.
 

RobinS

Breitling
39mm? Helt övertygad om att den har samma länk som 15300. Har jag tokigt fel? :)

Service var 5-7 år om du frågar AP/återförsäljare. Kostnad ca 15k. Har aldrig haft en dual time så kan inte hjälpa så specifikt.

Jag vet faktiskt inte, den kändes väldigt annorlunda mot 15400an iallafall. En riktigt bekväm länk och känslan i var riktigt balanserad över handleden.
Servicen är som bekant rätt dyr, och med relativt täta intervall. Som nämnt enl. rekommendation från AP så man kan nog ha lite marginal uppåt.
Denna är förmodligen en vinnare, ska fundera lite till..
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Korspost a la creme de la creme

20170722_111824.jpg

Den är ju galet bra rent ut sagt, närmast utan utrymme för förbättringar - men det är närmast filosofiskt intressant hur stor den känns jmf med 15300. Eller så är det inte ett dugg intressant utan bara fånigt, vad vet jag.

Måste bara fråga vad du har för handleder? 15202'an ser rätt stor ut.. eller är det vinkeln?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
39mm? Helt övertygad om att den har samma länk som 15300. Har jag tokigt fel? :)

Service var 5-7 år om du frågar AP/återförsäljare. Kostnad ca 15k. Har aldrig haft en dual time så kan inte hjälpa så specifikt.
Brossans dualtime har en tunn länk. Finns ju iofs olika refs.

Edit, den är ju inte 39 mm...
 
  • Like
Reactions: Per

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Korspost a la creme de la creme

20170722_111824.jpg

Den är ju galet bra rent ut sagt, närmast utan utrymme för förbättringar - men det är närmast filosofiskt intressant hur stor den känns jmf med 15300. Eller så är det inte ett dugg intressant utan bara fånigt, vad vet jag.

Får man fråga varför du säljer?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Lite märkligt alltså.

Vit och Blå är ju tveklöst mest populära, men det kanske också är svaret på varför folk köper flest svarta tavlor löst. :)

Blå är väl boutique? (Vilket isf förklarar den höga prisnivån). Men nu är jag sugen på en svart och en vit kan jag hitta begagnat emellanåt för runt 100k men aldrig en svart under 120. :-/
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ni som är insatta - vad tycker folk om 15450? Varför är den inte mer populär? Sägs ju att den bärs större än 37, typ 39-40.. borde vara perfekt för de flesta tycker jag?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ni som är insatta - vad tycker folk om 15450? Varför är den inte mer populär? Sägs ju att den bärs större än 37, typ 39-40.. borde vara perfekt för de flesta tycker jag?
Beror på vad du jämför med? Storleken är rätt bra, svårt att bära upp mycket större med normala handleder. Däremot tycker jag inte den är speciellt lyckad rent estetiskt, tappat något i proportionerna jämfört med tex jumbon.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Beror på vad du jämför med? Storleken är rätt bra, svårt att bära upp mycket större med normala handleder. Däremot tycker jag inte den är speciellt lyckad rent estetiskt, tappat något i proportionerna jämfört med tex jumbon.
Ah ok, som sagt, har ingen större koll på APs lineup. Såg två youtuberecensioner på den och tyckte den såg snygg ut med en bra storlek.

bzkw109.jpg
Xl7s3bS.jpg
 
Topp