• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
inga konstigheter med en sportklocka på gymmet
IMG_0513.JPG
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Är det möjligtvis någon som vet vad ett gummiband till 15400 kostar? Har kärat ner mig i 15400:an totalt efter att ha sett ett par stycken om dagen i ett par dagar nu...
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Vill se tvåtons-quartz! Posta bilder ni som har/har haft någon :) Varit sugen på oysterquartz ett tag men kanske likväl kan testa AP som jag inte haft tidigare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Roligare om inte annat! Du som har koll, vet du om samtliga var 33mm? Handlare benämner dom som 33-36 men reffen kan va samma. Djungel!
Finns ju olika... Men den tunna utan sekundvisare är alltid 33 och inte 35-36 mm som de ibland mäter. Förmodar de då mäter med krona eller åt andra hållet. Sedan finns ju den större med sekundvisare också, är den 34,5? Finns säkert andra som har bättre koll här men den har iaf samma boett som de automatiska.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Finns ju olika... Men den tunna utan sekundvisare är alltid 33 och inte 35-36 mm som de ibland mäter. Förmodar de då mäter med krona eller åt andra hållet. Sedan finns ju den större med sekundvisare också, är den 34,5? Finns säkert andra som har bättre koll här men den har iaf samma boett som de automatiska.
Snyggt, tack! Också reflekterat över att de mindre sällan har sekundvisare. En 35/36mm utan visaren hade ju gett lite jumbo-vibbar ändå :)
 

EWEA

Cartier
Roligare om inte annat! Du som har koll, vet du om samtliga var 33mm? Handlare benämner dom som 33-36 men reffen kan va samma. Djungel!

Den enda "stora" quartz-referensen är 56023, vilket också är den enda RO-quartzen med sekundvisare. Många säljare försöker kränga 33mm-varianten som 36 genom att inkludera kronan. Dessa klockor saknar sekundvisare och har ofta datumrutan längre in.

56023 är nog inte 36, även om många skriver det, utan snarare 35, vilket också gäller för den automatiska 14100 som såldes under samma period. 14790 mäter dock 36 på riktigt! :)
 

freddan82

Breitling
Hej!

Jag är ny på forumet, och måste säga att det är väldigt kul att både läsa och se era fantastiska klockor!

Nu är det så att jag väljer mellan en ny AP 15400 med svart urtavla och den nya Rolex Skydweller som kommer inom några månader. (med blå eller svart urtavla)

Kanske fel tråd att fråga i, men vilken av dom hade Ni valt och varför?

I vilket fall så kommer detta bli min första "riktiga" klocka. Så jag är lite av en nybörjare på allt det här.
 

Bally

Cartier
Hej!

Jag är ny på forumet, och måste säga att det är väldigt kul att både läsa och se era fantastiska klockor!

Nu är det så att jag väljer mellan en ny AP 15400 med svart urtavla och den nya Rolex Skydweller som kommer inom några månader. (med blå eller svart urtavla)

Kanske fel tråd att fråga i, men vilken av dom hade Ni valt och varför?

I vilket fall så kommer detta bli min första "riktiga" klocka. Så jag är lite av en nybörjare på allt det här.
Jag personligen hade valt en 15400 utan ens en tanke på skydwellern, men jag skulle nog råda dig att gå och prova båda innan du tar ett beslut, bara du som kan känna hur klockan passar just dig.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej!

Jag är ny på forumet, och måste säga att det är väldigt kul att både läsa och se era fantastiska klockor!

Nu är det så att jag väljer mellan en ny AP 15400 med svart urtavla och den nya Rolex Skydweller som kommer inom några månader. (med blå eller svart urtavla)

Kanske fel tråd att fråga i, men vilken av dom hade Ni valt och varför?

I vilket fall så kommer detta bli min första "riktiga" klocka. Så jag är lite av en nybörjare på allt det här.
Har du ställt dig i kö på en Skydweller?
 

freddan82

Breitling
Jag personligen hade valt en 15400 utan ens en tanke på skydwellern, men jag skulle nog råda dig att gå och prova båda innan du tar ett beslut, bara du som kan känna hur klockan passar just dig.
Hej!
Jag har testat båda modellerna och det blev inte enklare för det tyvärr. Tvärtom faktiskt :)
Tänkte mer på andrahandsvärdet samt om någon av dom är en "bättre" klocka än den andra.
 
Topp