• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Renadu

Cartier
image.jpg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen som provat BRV2-93 GMT ännu? Lite småsugen själv, men gnutta osäker på storleken.
B24C6AAE-CF04-437F-9FE8-B9452D1F98B4.jpeg
Jag har provat, men jag upplevde den som för stor för mig (16,5 cm runt handleden). Men då föredrar jag också lite mindre klockor. Min Rolex Explorer på 36 mm tycker jag är perfekt i storleken för mig.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har provat, men jag upplevde den som för stor för mig (16,5 cm runt handleden). Men då föredrar jag också lite mindre klockor. Min Rolex Explorer på 36 mm tycker jag är perfekt i storleken för mig.
Jag har en 114270 och tycker också den är super i storlek (17,5 runt handleden). GMT’n har ju vridring och jag resonerar att den tillåter större mått just därför, men hade varit fint med lite wristshots och ev utlåtanden. :)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har en 114270 och tycker också den är super i storlek (17,5 runt handleden). GMT’n har ju vridring och jag resonerar att den tillåter större mått just därför, men hade varit fint med lite wristshots och ev utlåtanden. :)
Tyvärr har jag inga bilder när jag har den på handleden, men jag kände rätt snabbt att den inte var för mig på grund av storleken.
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
41 mm och inte jättelånga bandhorn så det funkar nog. Ta dig till Franks ur och testa vetja!
Det tror jag med, den verkar riktigt bra i sitt format. Blir Frank nästa gång jag tar mig till Sthlm.
Alternativet verkar vara August Peterson & Son i Gislaved? Ingen snabbtur från Götet det heller, men har ju rest längre i klockärenden förut. :)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var någon som skrev i Bell & Ross facebook-grupp att klockan ska lanseras på torsdag. Finns det någon påläst här som kan bekräfta/dementera det påståendet?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Minns att den äldre av männen på Franks ur pratade om en ny kollektion. Tror han sa nåt om att den inte skulle vara helt fyrkantig och tittar man på bilderna ovan så kanske det stämmer?
Kan dock ha rå-fel så dra inte för stora växlar av detta.
 

Operator

Omega
Var inne på Franks igår och testade några B&R, blev riktigt sugen på köp men är lite osäker på precisionen i deras automatiska verk. Är väl ETA, men inte cosc-certifierade - eller? Håller de tiden ok?
BRV2-92
8DA5A5A3-A946-402F-8E3A-B278F2E8F6DF.jpeg
 
Topp