• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Moorflax

Patek
2-Faktor
Någon som hört nåt om den nya än?
Klistrar in en gammal hederlig 03-92 under tiden.

IMG_1634.JPG
 

DrDre

Patek

Intressant utseende. Frågan är hur storleken (40mm i diameter, 11mm höjd) kommer att kännas på handleden. Fyrkantiga klockor tenderar att bäras betydligt större än vad måtten antyder och iden med en "luxury sports" är ju att den ska vara mer elegant och mindre bulkig än en sports.
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag gillar verkligen den svarta på länk, men frågan är som sagt hur storleken upplevs. Det vet jag först när Franks Ur får in dem, för prova en känns som ett måste för min del.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Provade den i Basel. Fick ej ta bilder dock dsv. Gillade ej. Länken kändes tunn och rasslig och är en klassisk armhårsryckare.
 

Renadu

Cartier
Frågan "Hur nära Nautilus och AP RO kan vi ligga utan att det blir fööööör nära" har nog varit uppe på mer än ett designmöte hos B&R. Personligen tycker jag man lyckats bra med att få/ta inspiration men ändå få in en del B&R.
Just denna modell tycker jag liknar lite väl mycket PP Nautilus, i och med visare och index. De andra skiljer sig lite mer åt, dock tycker jag att dessa tappat lite B&R-vibbar...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Såg nån som kommenterade "Panebell Philippe Nautilus" på instagram. Lät lite kul men just Panerai-referenserna kan jag inte se. Däremot är ju armbandet slående inspirerat från Nautilus, helt klart. Ett klart fall framåt tycker jag, men jag föredrar den på strap snarare än länk.
 
Topp