• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

DrDre

Patek
Såg nån som kommenterade "Panebell Philippe Nautilus" på instagram. Lät lite kul men just Panerai-referenserna kan jag inte se. Däremot är ju armbandet slående inspirerat från Nautilus, helt klart. Ett klart fall framåt tycker jag, men jag föredrar den på strap snarare än länk.

Det skulle väl i så fall vara de stora siffrorna vid 12, (3), 6 och 9. Och visst, det är ju lite av Panerais signum, men B&R har också haft dem rätt länge ( och på sistone även Breitling på vissa modeller).
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det skulle väl i så fall vara de stora siffrorna vid 12, (3), 6 och 9. Och visst, det är ju lite av Panerais signum, men B&R har också haft dem rätt länge ( och på sistone även Breitling på vissa modeller).

Jo, iofs. Det skulle vara det då.

Btw såg denna på Instagram:

tourbillon001
I can only imagine the design brief for this watch. I think it went like this.
Chief designer: Patek is cleaning our square clocks we need to find a way to compete
Design team: we should copy the 5711

Chief designer: yes, yes but let’s make it look like a 5711 that has completely let itself go!!!!! If I can learn to love myself 40 lbs overweight people will learn to love the real world 5711F.
Design team: let’s call it the B&R dad bod
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Måste säga att jag gillar den skarpt! Var lite skeptisk först men när man väl fick den på armen så fick jag ändra åsikt! :)

LRM_EXPORT_136644356568264_20190905_134146200.jpeg
Hur kändes länken? @aleks tyckte ju att den var tunn och nöp hår.
Var det på Franks ur du provade den?
 

Rymdhamstern

Panerai
Inser att jag är antingen konservativ eller färgad (har ju två BR03 själv) men jag går inte riktigt igång på denna. Än iaf. En sak jag gillar med BR01 och BR03 är den fyrkantiga boetten med rund bezel och urtavla. Schysst kontrast liksom. Hade nog tyckt denna varit snyggare med urtavla mer som AP eller PP, men då blir det väl mycket homage/kopia. Tycker ändå de gjort något som känns rätt mycket B&R, men jag får nog smälta intrycken och gärna klämma på en för att bestämma mig...
 

PeZ

Breitling
Det var på franks ja! Lite tunn ja, var lite svårt att få en exakt känsla då länken fortfarande var väldigt inplastad :oops:

Var också inne och provade den. Precis som @ess_N säger var den väldigt plastad så svårt att få en uppfattning om länken. Men tyckte finishen var bra! Listar 45kkr så bättre listpris än i EUR/USD. Gillade verkligen den blå sunbursttavlan. Tråkigt dock att det verkar vara ett moddat standardverk.

776BFBD1-451A-457E-8871-617D4C74661C.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Var också inne och provade den. Precis som @ess_N säger var den väldigt plastad så svårt att få en uppfattning om länken. Men tyckte finishen var bra! Listar 45kkr så bättre listpris än i EUR/USD. Gillade verkligen den blå sunbursttavlan. Tråkigt dock att det verkar vara ett moddat standardverk.

776BFBD1-451A-457E-8871-617D4C74661C.jpeg
Såg du något pris på varianten med gummi?
 

W.son

Breitling
Var också inne och provade den. Precis som @ess_N säger var den väldigt plastad så svårt att få en uppfattning om länken. Men tyckte finishen var bra! Listar 45kkr så bättre listpris än i EUR/USD. Gillade verkligen den blå sunbursttavlan. Tråkigt dock att det verkar vara ett moddat standardverk.

776BFBD1-451A-457E-8871-617D4C74661C.jpeg
Gillar den starkt! B&R är verkligen på G!!!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Stirrade nyss i fönstret vid Franks. Ingen ny B&R i skylten men många traditionella. Jag är lite sugen på en blank fyrkantig nu! Renaulten såg frän ut!
Men den kanske är 46 mm?
 

Rymdhamstern

Panerai
I väntan på mer intryck från och skriverier om nya BR 05 kan vi ju inte låta tråden dö. Så här kommer lite bilder på min BR 03-93 GMT...
Gillar den verkligen måste jag erkänna. Den har växt till en av favoriterna i samlingen. Passar liksom lika bra till kostym på jobbet som till tischa på helgen.
FDDB0B9A-2139-48DF-AFE9-74D06C6F335F.jpeg

3D07129D-E00C-4320-83F7-3B3298E1E706.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Testar ett gammalt Tropic på min Demineur och det känns som jag kommer trivas bättre med det än originalgummit. Jag måste skaffa ett vanligt spänne till det. Jag trivs inte riktigt med viklåset. Tips om andra gummiband som kan passa den här emottages tacksamt! 20 mm och för trångt för band med tjocka ändar. :)
NmKlIsK.jpg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Var också inne och provade den. Precis som @ess_N säger var den väldigt plastad så svårt att få en uppfattning om länken. Men tyckte finishen var bra! Listar 45kkr så bättre listpris än i EUR/USD. Gillade verkligen den blå sunbursttavlan. Tråkigt dock att det verkar vara ett moddat standardverk.

776BFBD1-451A-457E-8871-617D4C74661C.jpeg
Var på Franks och testade en Breitling, hela klockjäveln var ju plastad och tejpad så det var omöjligt att få en känsla för den. Kronan fasttejpad för att man inte skulle kunna vrida upp den, vilket ju är helknas. Finns det någon annan butik som gör på samma sätt? Aldrig varit med om någon annanstans...

Hade tänkt svänga förbi Franks och kika på BR-05 men då blir det samma brist på feeling med den också mao :(
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Bell&Ross kräks ur sig så många bilder de bara kan på nya BR 05.
Funkar tyvärr inte. Gillar den fortfarande inte. Tror tyvärr att det här var ett misstag av B&R. :(

28CA5F1B-4C93-402C-A03D-2C959F82DECF.png
 
Topp