• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Renadu

Cartier
Skruvar på tavlan alltså? Har inte sett det tidigare.
Det är väll så på de äldre?
D35C31BE-0509-4D78-8A02-731F2372686E.jpeg
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Skruvar på tavlan alltså? Har inte sett det tidigare.

Jag tror de slutade med skruvarna runt 2015 men jag är absolut inte säker på den saken. Kan tycka att skruvarna är läckra men på just den helsvarta Phantom modellen blir jag konstant lurad av skruvarna, mistar skruvarna för t ex 8 när skruven sitter mellan 7 och 8. Urtavlan är redan svårläst så här års som den är...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Blev plötsligt jäkligt sugen på en Bell & Ross V1-92 blue.. Någon som har en sådan o vill dela med sig av lite bilder o intryck? Hur är finish på B&R? Jag har dissat ganska många märken o har numera rätt höga krav på utförande. Annars kunde jag tex behållt min Hamilton 38a som sett till priset är bra men ändå inte bra nog. Är denna det tro? Jag gillar stilen o storleken skarpt!
15325d76bb1b257a98257dfd57e8cfac.jpg
 

Borone

Cartier
2-Faktor
E2D48C0A-A240-493F-889E-B4C54BA7C38C.jpeg

Testar en Bell & Ross Vintage Geneva 123 på länk. Någon av experterna här som vet ifall detta är första generationen av denna modell? Detta ex är utplockat 2003. Nyare varianter av Vintage 123 verkar sakna lumeindex, har större typsnitt och svärdvisare.
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Själv snöat in totalt på BR05 med blå tavla. Jag har ju behörigt avstånd till återförsäljare, så det blir nog att åka och klämma på en för att se om romansen överlever i verkligheten också...
 
Själv snöat in totalt på BR05 med blå tavla. Jag har ju behörigt avstånd till återförsäljare, så det blir nog att åka och klämma på en för att se om romansen överlever i verkligheten också...
Sjukt sugen men tror att den kommer vara några mm för stor i verkligheten, men får gå förbi AD snart och ta reda på det :)
 
Topp