• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Renadu

Cartier
Provar gummi på klockan istället för läder
image.jpg
 

Rymdhamstern

Panerai
Det lutar tyvärr åt en Catch & Release på denna. Inte för att den är dålig utan för att den helt enkelt är stenhård på ett sätt som jag inte kan möta upp.
Tänkte ge förtur för de i tråden så dra ett mess om ni är i intresserade. Annons kommer annars ut typ nästa helg.
SÅLD!!
A417819F-0AD8-467C-92A5-F4CCD33F28F6.jpeg
 
Senast ändrad:

Mikmik

Breitling
Hoppsan, så går det när man inte läser forumreglerna. Mitt inlägg blev tydligen borttaget. Stämmer det att man måste göra 50 inlägg innan man får lägga upp en klocka i köp/sälj tråden?
 

ScubaKing

Audemars
Tycker nya serien från Bell&Ross är helt klockren. Har alltid gillat stora klockor, typ 45mm, men dessa tycker jag passar jättebra i det mindre formatet. Vad jag har läst mig till är dem 38mm till 41mm men bärs betydligt mindre. Räkna av 2mm på varje modell är uppfattningen jag fått.

Deras "Vintage" serie samt "Military" är fantastiskt välgjorda. Vet inte om det finns några på forumet som sitter på några och vill posta bilder eller erfarenheter?

Boetten är mattborstad och bezelen har ett aluminium insert. Flera av modellerna har glasbaksida av safir.

Urverken i military serien är främst calibre BR-CAL.301, automatiska urverk med ETA 2894-2 som bas och hela 37 jewels. Glaset är ett ultra-curved sapphire med anti-reflective coating på båda sidorna av glaset (vilket jag gillar).

Kronografen har skruvad krona och skruvade tryckknappar.

Man kan få modellerna antingen med elastic canvas strap eller satin-polished steel.

Vattentät till 100m.

Priserna börjar runt 18kkr och går upp till en bit över 30kkr för modellerna i serierna ovan. Rent spontant känns det som att man får väldigt mycket klocka för pengarna.

B (3).jpg
B (5).jpg
B (6).jpg
B (7).jpg
B (8).jpg
B (10).jpg
B (11).jpg
B (12).jpg
Banner-BRV2-94-Military-Beige-ok.jpg
BRV294-Military-beige-3D-2560x1040.jpg
 

Bilagor

  • hero.jpg
    hero.jpg
    1.1 MB · Visningar: 1
Topp