• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

skyseeker

Rolex
Blir lite sugen :bookworm:
2D2A457D-BB92-4AEF-9B4E-6ECCEA80BCAF.jpeg
8AB98A65-6E6C-41E6-B091-DB2BCD845AA6.jpeg
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
Jag sitter på en br 01-94 kronograf som jag skulle vilja ha ett nytt armband till. Någon av er som sitter och ruar på ett. Jag betalar givetvis för mig!
:)
 

Mr.Johansson

Cartier
2-Faktor
20200630_142635.jpg

Det är till denna jag skulle vilja ha ett annat band. Någon som har nå tips på vart man får tag på skyssta band? Helst Orginal
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Visst har det funnits åtminstone en B&R Type Marine på forumet tidigare? Om någon kan tänka sig att sälja eller byta sin får de gärna höra av sig!
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Verkar sakna AR då det lätt blir reflexer när man försöker fota. Trevliga index i borstad finish.
DSC05436.JPG

Ovanifrån sett är det matt borstad Bezel och bandhorn.
DSC05439.JPG

Från sidan är det mer polerat.
DSC05441.JPG

En rejäl ostkupa ger vintagevibbar.
DSC05447.JPG

Kommer på ett hyfsat kalvskinnsläder.
DSC05443.JPG

Snyggt med borstad feeling, och att indexen + siffror är upphöjda och inte bara målade. Fint med vita/silver visare. Bra köp!
 

Rikkey

Breitling
Hej,

första inlägget på klocksnack, efter att ha känt och klämt och tittat, herreminguuuud vad jag tittat, så har jag köpt min första lite mer pricey klocka här på forumet i form av en Nightlum!

Jag hade tänkt köpa ett gummi och ett brandat läderband i ljusbeige/sand, dock har jag aldrig sett nightlumen med annat än originalbandet och är därför inte helt pigg på att lägga 1500 spänn på ett band som potentiellt sett ser skräp ut på klockan!

Någon som vet om Franks ur säljer separat, har ett liggandes som ni vill bli av med eller har en bild på nightlumen med ljusbeige band? Google didnt help me!

Tack för svar!

//Rikkey
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Hej,

första inlägget på klocksnack, efter att ha känt och klämt och tittat, herreminguuuud vad jag tittat, så har jag köpt min första lite mer pricey klocka här på forumet i form av en Nightlum!

Jag hade tänkt köpa ett gummi och ett brandat läderband i ljusbeige/sand, dock har jag aldrig sett nightlumen med annat än originalbandet och är därför inte helt pigg på att lägga 1500 spänn på ett band som potentiellt sett ser skräp ut på klockan!

Någon som vet om Franks ur säljer separat, har ett liggandes som ni vill bli av med eller har en bild på nightlumen med ljusbeige band? Google didnt help me!

Tack för svar!

//Rikkey
Hej och välkommen till forumet!

Det närmaste jag kommer är en 03-92 matte black ceramic, vilket är i princip samma klocka som nightlumen fast med vitt tryck på tavlan istället för det grönaktiga på nightlumen. (plus minutindex då) Har ett band i ljust läder med bell & ross branding på till den. Tror det är den du menar iaf. Bör ju se typ likadant ut som på nightlumen tänker jag. Kan ta bild och lägga upp om det skulle hjälpa.
 

Rikkey

Breitling
Hej och välkommen till forumet!

Det närmaste jag kommer är en 03-92 matte black ceramic, vilket är i princip samma klocka som nightlumen fast med vitt tryck på tavlan istället för det grönaktiga på nightlumen. (plus minutindex då) Har ett band i ljust läder med bell & ross branding på till den. Tror det är den du menar iaf. Bör ju se typ likadant ut som på nightlumen tänker jag. Kan ta bild och lägga upp om det skulle hjälpa.


Gärna, det är det lite grönaktiga jag är skrajsen för men det lär ge en något bättre idé om hur det skulle funka iaf! Tack!
 
Topp