• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Jessejames

Breitling
Är så fruktansvärt sugen på en br 03-92, surt att man var för sent ute när den dök upp här. Får helt enkelt bli en aktivare medlem och hålla ögonen öpna (därav första inlägg nu hehe). Grattis till en riktigt schysst klocka.
 
Fortfarande sjukt nöjd...

49D2C742-F388-4146-87A2-43868AE117B5.jpeg
 

joca

Patek
2-Faktor
Blev en klocka idag, en Bell & Ross Military Ceramic, hade en likadan för 4 år sedan som jag sålde och har saknat den så när denna dök upp slog jag till, kool som Faan, boett i grön keramik, och grönt gummi, denna är inte i produktion längre så när jag hittade en beggad så slog jag till...

8A14C3F6-E0CC-4301-8787-0EB0A22521A0.jpeg
A90CE7BE-51E5-4A9F-A822-AF6B073C724B.jpeg
F2632F9D-4F58-4103-9F73-42C4B600110F.jpeg
BCAC9640-DBC1-416E-ACFC-8A6F9A17F34D.jpeg
116951C7-17B4-4875-8705-1B85D7D6785F.jpeg
Schysst. Kul med något annorlunda :)
Vad listar dom?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Bell & Ross har verkligen släppt roliga grejer det sista :)

Kolla bara dessa två:
BR_V2-94_Racing_Bird_steel.png

BR V2-94 Racing Bird

Bell-Ross-BR-V2-93-GMT-hero.jpg

BR-V2-93 GMT

Dom där var riktigt trevliga. Själv kan jag inte riktigt släppa BR-V2 94 Bellytanker. Det kommer nog att behöva bli en sån framöver
FACE_BRV2-94_Bellytanker.jpg

BR-V92 Steel Heritage och BR-V94 Steel Heritage är ju också riktigt fina! Borde följa detta märke mer än jag gjort :)
BR_V2-92_Steel_Heritage-585x1050.png

BR_V2-94_Steel_Heritage-585x1050.png

Det här är så jävla bra! En tillverkare som tänker på detaljer som att matcha datumskiva med tavlan.
Någon som klämt på någon av dessa irl? Kanske inte kommit till butik än.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Riktigt fina klockor som BR kommit med sista tiden. Synd bara att dom alltid är i 42 mm och rätt saftig lug to lug-storlek. Blir svårt med mina 17 cm-handleder...
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Ja, okej, det kanske funkar ändå. Släng upp en bild när du kan! Dom kanske finns på fredmans ur snart?
 

Gmtmaster

Cartier
Det här är så jävla bra! En tillverkare som tänker på detaljer som att matcha datumskiva med tavlan.
Någon som klämt på någon av dessa irl? Kanske inte kommit till butik än.
Ja designen har dom verkligen prickat och om kvalitetskänslan är lika bra så är dom ju dessutom rätt prisvärda.
Jag har inte haft förmånen att tafsa på någon ännu. Men du får gärna uppdatera här om du hinner före :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
03FF5DC7-C7D6-49E5-8350-506B1523D5ED.jpeg
9A871500-1A85-4CB2-88F7-633B77ACFF9E.jpeg

Snubblade över dessa två på internet typ runt Basel, riktigt bra. -förutom storleken som verkar vara rätt extrem på bägge. Men det hör kanske till Bell&ross? Oavsett vad så är de också riktigt jävla dyra dessvärre. Men fick upp ögat lite för märket och vissa grejer är lite småintressanta faktiskt.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
03FF5DC7-C7D6-49E5-8350-506B1523D5ED.jpeg
9A871500-1A85-4CB2-88F7-633B77ACFF9E.jpeg

Snubblade över dessa två på internet typ runt Basel, riktigt bra. -förutom storleken som verkar vara rätt extrem på bägge. Men det hör kanske till Bell&ross? Oavsett vad så är de också riktigt jävla dyra dessvärre. Men fick upp ögat lite för märket och vissa grejer är lite småintressanta faktiskt.

Sådär i väntan på en RM kanske en BR kan passa herrn! Känns skönt excentriska. Lite underskattat märke det där. Gillar att dom är lite egna med sitt formspråk, även om deras lite mer klassiska modeller kanske passar mig bättre.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sådär i väntan på en RM kanske en BR kan passa herrn! Känns skönt excentriska. Lite underskattat märke det där. Gillar att dom är lite egna med sitt formspråk, även om deras lite mer klassiska modeller kanske passar mig bättre.
Tror (rätta mig gärna för de finns i lite olika utföranden) att den ena utav de två jag postade (nedre) gjordes i fem exemplar och kostade typ 500k DOLLAR. De har även den översta modellen fast med blått urverk utlagd för 400k EURO. Helt sjukt. Så RM är isåfall mer relevant, hehe. Men ja! Jag uppskattar när märken är lite kreativa, som här.

Edit: endast 385k dollar för nedersta. Inte 500k, det var en annan specialutgåva på specialutgåvan.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Dom borde ju ha något hexagon-kompatibelt för betydligt mindre stålar kan man tycka. Dom har väl släppt otaliga fyrkantiga modeller. Bara att börja leta...
 

DrDre

Patek
Dom där var riktigt trevliga. Själv kan jag inte riktigt släppa BR-V2 94 Bellytanker. Det kommer nog att behöva bli en sån framöver
FACE_BRV2-94_Bellytanker.jpg

Gillar hur de har löst datumet. Datumskiva i matchande nyans och man har även vridit på siffrorna så att de blir vågräta (de flesta tillverkare verkar använda skivor avsedda för ett fönster kl 3, och om man sedan väljer en annan position hamnar det snett). Stiligt.
 
Topp