• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Livar upp tråden lite.
5B414BD7-B56C-47AE-97FD-B422204CBB08.jpeg

Den var läcker! Ref?
 

G-force

Omega
Okej. Kul att dom inte kopierar typ Rolex med färgerna. Länken ser rejäl ut, hur är känslan?
Länken är grym, ovanlig följsam vilket gör klockan väldigt bekväm. Dessutom är boetten relativt tunn och då klarar sig 41 mm fint på en tunnare handled. Vad gäller själva finishen och kvalitetskänslan skulle jag säga att den är helt i linje med vad man kan förvänta sig av en klocka som kostar ca 35'. Dvs riktigt bra men det finns ytterligare en nivå för den riktigt kräsne. Över lag en kanonklocka som jag än så länge är väldigt nöjd med och som är en fröjd att bära!
 

Axid

Omega
Länken är grym, ovanlig följsam vilket gör klockan väldigt bekväm. Dessutom är boetten relativt tunn och då klarar sig 41 mm fint på en tunnare handled. Vad gäller själva finishen och kvalitetskänslan skulle jag säga att den är helt i linje med vad man kan förvänta sig av en klocka som kostar ca 35'. Dvs riktigt bra men det finns ytterligare en nivå för den riktigt kräsne. Över lag en kanonklocka som jag än så länge är väldigt nöjd med och som är en fröjd att bära!
Kul att höra! Ingen du kommer flippa i närhet mao? 🙂
 

G-force

Omega
Kul att höra! Ingen du kommer flippa i närhet mao? 🙂
Nej, den är både praktisk (med 100 m vattentäthet, safirglas och stållänk) och snygg så jag hoppas den blir kvar länge. Pricken över i:et för mig som seglare är också den marina färgkombinationen av djupblå tavla och bezel med den klarröda GMT-visaren. 👌🏻
 

Erdna

Cartier
Föredrar du gummiband före länk? Blå vs svart urtavla?
De hade bara blå tavla på blått gummi inne.

Testade svart tavla med länk, men det var inte alls samma grej. Länken kändes inte så trevlig eller speciellt robust överhuvudtaget. Och än mindre sett till prislappen på klockan.

Lite synd att den är så pass dyr faktiskt, ca 45k.
Förstår inte riktigt varför när den har ett moddat Selita-verk i sig. För 20-25 hade känts mer OK.
 

OskuH

Omega
Hej! Har fått möjligheten att skaffa en B&R BRV192-MIL-ST/SCA för ett rimligt pris. Saknar en riktig field watch i samlingen, så denna vore perfekt. Priset är det enda jag är fundersam över, då klockan är ganska basic (som en field watch iofs bör vara). Funderar bara om jag verkligen får en så mycket bättre klocka än t.ex. en Hamilton Khaki field? Vad tycker ni? Är denna värd det nästan fyrdubbla priset? Bell-and-Ross-Vintage-BR-V1-92-Military-6.jpg
 

G-force

Omega
Hej! Har fått möjligheten att skaffa en B&R BRV192-MIL-ST/SCA för ett rimligt pris. Saknar en riktig field watch i samlingen, så denna vore perfekt. Priset är det enda jag är fundersam över, då klockan är ganska basic (som en field watch iofs bör vara). Funderar bara om jag verkligen får en så mycket bättre klocka än t.ex. en Hamilton Khaki field? Vad tycker ni? Är denna värd det nästan fyrdubbla priset? Bell-and-Ross-Vintage-BR-V1-92-Military-6.jpg
Vad får du köpa den för? Nyckelaspekt i sammanhanget.
 
Topp