Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Davvan skrev:Nu flippad..men jag hade en BP FF Bundeswehr från 1974....men såld och sörjd!!
Skulle jag skaffa en ny skulle de vara en Tornek
Vet att Bomier har en liknande...men med datum
Chuck skrev:Fifthy fathoms är ju en klassiker som man dessvärre inte får se så ofta, kan inte minnas jag sett den häs på KS än :roll:
Däremot florera FF moddade Seikos i perioder, finns massvis wordwide.
På youtube finns en fin video som ger den speciella känslan av manufuktur och tradition, så långt från massproduktion man kan komma.http://www.youtube.com/watch?v=TNftQFfgepY
Men det känns ändå som fabrikatet är svalt och inte riktigt hängt med, får känsla av uppköp syndrom,urvattning, besparingar eller brist på entusiasm. Det får man läsa lite här o var på forumen runt om världen. Försöka ladda ner deras katalog online och du möts av 404....Mycket tråkigt.
Hur är eran uppfattning kring fabrikatet med den gedigna historan? såsom svartvita bilder på franska grodmän med sin FF på armen :|
Cheers Chuck
Criss Cross skrev:Jättefin, men det där med Seikoasken förstår jag inte?
Davvan skrev:Nu flippad..men jag hade en BP FF Bundeswehr från 1974....men såld och sörjd!!
Skulle jag skaffa en ny skulle de vara en Tornek
Vet att Bomier har en liknande...men med datum
Propellern är nog den häftigaste/snyggaste rotorn jag sett genom ett glasbakstyckeantikmartin skrev:Otroligt häftiga klockor. Hoppas Blancpain, likväl som GP och Ulysse klarar konkurrensen ..
Hoppas på en version av vanliga Fifty Fathoms detta verk och glasbakstycke, men propellern finns bara i versionen
500 fathoms GMT :
Singular skrev:Åh, det finns kvar minst en på forumet...
Den är 40mm. Länken liknar x71 länken som är i stål. (Ursäkta iPhone-bilderna). Hittade lite mer info: http://3.bp.blogspot.com/_foZ-PwYTl...TKiL7sXvU/s1600/008_Trilogie_folder_page4.jpgBra bump! Har sett liknande modell innan, men aldrig på den länken. Minns inte om den var 40 eller 42mm?
Nice! 100 timmars kraftreserv skojar man inte bort.Den är 40mm. Länken liknar x71 länken som är i stål. (Ursäkta iPhone-bilderna). Hittade lite mer info: http://3.bp.blogspot.com/_foZ-PwYTl...TKiL7sXvU/s1600/008_Trilogie_folder_page4.jpg
Trevligt med 100h. Skulle gärna vilja ha GMTen också.Nice! 100 timmars kraftreserv skojar man inte bort.
Lugn, det ser riktigt bra ut i verkligheten!Gillar verkligen FF och varit på väg till köp flera gånger. Det som stoppat mig är namnet Blancpain som är inristat i boetten, gillar det inte tyvärr