• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Häggvik

Omega
Hade en Samsung gear s3 i något dygn, trivdes inte alls med den. Har för tillfället en g-square som bruksklocka och har önskat mig något liknande med fler funktioner, så nu är en Garmin Instinct beställd!
 

Häggvik

Omega
Fick nya klockan idag, perfekt storlek och ett underbart band! Den här kommer jag behålla.
DSC_0552.JPG
 

Kai

Rolex
Känns väldigt skön att ha på handleden. Mjukt gummi, klockan väger knappt inget.
Trodde jag skulle uppleva den som större, men känns alldeles perfekt på mina 16-16,5 cm handleder.
20190510_184851.jpg
20190510_184925.jpg
20190510_184917.jpg
20190510_184912.jpg
20190510_184909.jpg

Underbart att få lagt till ett fält till i löpvyn!
20190510_191401.jpg
 
Senast ändrad:

Kai

Rolex
Ser bra ut! är sugen, men velar mellan den och en Apple Watch...
Återkom gärna med en minirecension när du använt den lite :)
Visst är där Cyklings-funktion/app i den?
Fungerar Spotify Offline bra?
Köpte den primärt för löpning, men cykel är på ingång, så kommer testas framöver =)
Verkar funka bra med Spotify offline, drog ner en gammal skapad spellista.
Sista veckans träning inför Göteborgsvarvet, ska bli intressant att jämföra mot min gamla TomTom. Borde kunna prestera betydligt bättre på pulsmätningen, men även GPS-hastighet.
Återkommer med minirecension =)
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Känns väldigt skön att ha på handleden. Mjukt gummi, klockan väger knappt inget.
Trodde jag skulle uppleva den som större, men känns alldeles perfekt på mina 16-16,5 cm handleder.
20190510_184851.jpg
20190510_184925.jpg
20190510_184917.jpg
20190510_184912.jpg
20190510_184909.jpg

Underbart att få lagt till ett fält till i löpvyn!
20190510_191401.jpg

Hur är skärmen? Jag upplever det svårt att se i vissa ljus och vinklar på min Fenix 5
 
  • Like
Reactions: Kai

Kai

Rolex
Hur är skärmen? Jag upplever det svårt att se i vissa ljus och vinklar på min Fenix 5
Har bara hunnit testa den inomhus, har inte upplevt några problem med det.
Läste någonstans att Fenix 5 kan bli något mer svåravläst om man väljer safirglaset, allt blir lite mörkare.
 

Kai

Rolex
Körde dubbeltrubbel i förmiddags på 15 km rundan. Uppskattar att Garmin 245 sitter så bra på armen att den inte alls känns av vid löpning, till skillnad från in gamla Tomtom-kloss.
20190511_100646~2.jpg
 

zeke_varg

Omega
Jag har fram till fabriksåterställningen haft ok tid innan den ok:ade gps. Nu är den typ trasig. Jag ska klicka på knapparna en gång till innan löpning sen skickar jag tillbaka den. Haft i 1,5år. Lurad i 1,5år.. troende att jag hade nått hyfsad form men är en helt vanlig chipsätare med flås.

Får trösta mig med att den ger mig rätt att köpa en ny klocka. Är återförsäljarna shysta kan jag kanske få rabatt/avdrag. Vill inte betala för en felsökning som jag ev får betala. Typ klockkostnaden.
Garmin tvekar inte på min beskrivning så jag får en utbytesklocka direkt, 235 isf min 230. Tummen upp!
 

zeke_varg

Omega
Någon som testat igenom utbudet av Blåtandshörlurar för löpning? Vore nice till klocka med offlinemusik..

Siktar nog på en sån.
 

Kai

Rolex
Någon som testat igenom utbudet av Blåtandshörlurar för löpning? Vore nice till klocka med offlinemusik..

Siktar nog på en sån.
Har kört Samsungs Gear IconX (2018), tyckte dessa var rätt sjyssta men hade svårt med passformen. Dessa är vatten/stänktåliga.
Kör idag med Jabras 65t Elite som jag gillar skarpt! Passar mitt öra bättre. Trots att de inte har liknande flärpar som Samsung IconX så är passformen bättre i mina öron. De sitter riktigt bra. Dessa är vatten/stänktåliga.
Har även ett par av Samsungs nya Galaxy Buds. Dessa tycker jag är ok för hemmabruk, men har inte haft dem ute på löpning. Dessa är inte vatten/stänktåliga heller.

Problemet är ju att man sällan får lov att testa lurarna i butik. Det är nog väldigt individuellt vad som passar i örat.
Men summa summarum så tycker jag det är grymt skönt att slippa allt vad heter kablage när jag är ute och löper. Då är det True Wireless som gäller. Och när man vill vara extra lätt, som inför tävling så lämnar jag mobilen hemma och kör musik via löparklockan (eller via Samsung IconX som faktuskt har 4 gb lagring i sig själva).
 

Kai

Rolex
Imorgon kommer jag tyvärr få en returdom på min Garmin Forerunner 245 Music. Funkar jättebra att synca in till klockan, Spotify, urtavlor, widgets etc. Dock synkar den inte ut någon träningsdata, varken via Bluetooth eller Wifi. Trist.
Var på mässan idag och fick god service, men tyvärr inget som fick klockan att synca upp träningsdata.
Får bli gamla Tomtom till lördagens halvmara.
 

zeke_varg

Omega
Imorgon kommer jag tyvärr få en returdom på min Garmin Forerunner 245 Music. Funkar jättebra att synca in till klockan, Spotify, urtavlor, widgets etc. Dock synkar den inte ut någon träningsdata, varken via Bluetooth eller Wifi. Trist.
Var på mässan idag och fick god service, men tyvärr inget som fick klockan att synca upp träningsdata.
Får bli gamla Tomtom till lördagens halvmara.
Trist! :(

Hoppas ersättaren lirar bättre!
 
  • Like
Reactions: Kai
Topp